Діагностика психологічної підготовленості студентів
Keywords:
мотиваційна сфера, вольові якості, фізичне виховання, діагностика, активність, студентиAbstract
Результати досліджень показують, що до основних мотивів занять фізичною культурою й спортом належать (зокрема для початківців) зміцнення здоров’я, зниження маси тіла, підвищення фізичної підготовле-
ності, виклик самому собі, покращення самопочуття; для тих, хто займається тривалий час, – задоволення від програми занять, організація та методика ведення занять, тип активності, соціальні фактори. Завдання
дослідження полягає у визначенні результатів діагностики активності та психологічної підготовленості студентів. Аналіз фактичних матеріалів показує, що до занять фізичним вихованням та спортом у студентів загалом сформувалося позитивне ставлення. Від курсу до курсу воно із негативного й нейтрального все більше стає позитивним. Уважаємо, що цей факт має стати вагомим у формуванні мотиваційних, цільових установок студентів. Тому слід проводити дослідну діяльність і розробляти такі психолого-педагогічні підходи до організації навчальної роботи з фізичної культури, які, спираючись на наукові дані, повною мірою враховуватимуть мотиваційні фактори як ключову змінну оволодіння руховими навичками й уміннями, розвитком фізичних якостей.
References
Божович Л. И. Изучение мотивации поведения детей и подростков / Л. И. Божович. – М. : [б. и.], 1972. –205 с.
Козленко Н. А. Школьникам – привычку заниматься физкультурой / Н. А. Козленко. – Киев : Радян. шк., 1985. – 118 с.
Круцевич Т. Оцінка як один з факторів підвищення мотивації учнів до фізичної активності /Т. Круцевич // Фізичне виховання в школі. – 2003. – № 1. – С. 47–50.
Кудренко А. І. Міжпредметні зв’язки, як форма збільшення обсягу рухової активності молодших школярів / А. І. Кудренко // Матеріали першої республіканської наукової конференції “Концепція підготовки спеціалістів фізичної культури та спорту в Україні”. – Луцьк : Надстир’я, 2004. – С. 160–161.
Попов М. Д. О путях подготовки специалистов оздоровительной физкультуры в школе в условиях высших научных заведений / М. Д. Попов, Л. С. Глузман, С. И. Козлова, О. В. Родина //Фізична культура, спорт та здоров’я нації : зб. наук. пр. –Київ ;Вінниця, 1998.– 302 с.
Семиченко В. А. Психическое состояние / В. А. Семиченко. – Киев : “Магистр-S”, 1998. – 206 с.
Стадніков Г. Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів на заняттях із фізичного виховання у вищому навчальному закладі / Г. Стадніков //Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук.пр.Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2012. – № 1 (21). – С. 256–261.
Хоменко Н. М. Формування мотивів фізкультурно-спортивної діяльності майбутніх учителів / Н. М. Хоменко // Матеріали першої республіканської наукової конференції “Концепція підготовки спеціалістів фізичної культури та спорту в Україні”. – Луцьк : Надстир’я, 2007. – 172–174 с.
Юрчишин Ю. Ефективність чинного змісту фізичного виховання у формуванні мотивації студентів до рухової активності оздоровчої спрямованості / Ю. Юрчишин // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2012. – № 4 (20). – С. 351–356.