Застосування засобів наочності на уроках фізичної культури
Keywords:
наочність, урок, методи, мислення, учніAbstract
На всіх етапах розвитку суспільства школа розв’язує одне зі складних завдань – збагачує дітей певною системою знань, навчає використовувати їх на практиці. Перетворення, що відбуваються в освіті, потребують від учителя більше уваги приділяти розвитку мислення учнів, формуванню їхньої розумової діяльності, кінетичної та просторової уяви, а також забезпечити ефективне розв’язання завдань загального розвитку дитини, природних задатків і талантів. Відомими вченими, психологами і педагогами Г. Г. Воробйовим, А. Л. Люблінською, Т. П. Панченком та ін. проведено численні дослідження, які показали, що тільки активна діяль-ність самого школяра є запорукою його успішного розвитку. Відповідно до цього в школі змінився характер навчання. Дуже часто застосовуються наочні методи. Це має на меті збагачення й розширення безпосереднього чуттєвого досвіду учнів, розвиток спостережливості, пізнання конкретних властивостей фізичних рухів, предметів під час практичної діяльності та створення умов для переходу до абстрактного мислення, опори для самостійного навчання й систематизації навчального матеріалу.
References
Воробйов Г. Г. Школа будущего начинается сегодня / Г. Г. Воробйов. – М. : Просвещение, 2005. – 236 с.
Литвин Н. А. Використання засобів наочності в процесі навчання школярів / Литвин Н. А. – К. :Дніпро, 1997.
Люблинская А. Л. Учителю о психологии младшего школьника / А. Л. Люблинская. – М.: Просвещение, 1977. – 204 с.
Міщенко О. Збільшення рухової активності молодших школярів внаслідок поєднання рухової та пізнавальної діяльності / О. Міщенко // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. – Луцьк, 2007. – Т. 1. – 288–290 с.
Панченко Т. П. Особливості застосування наочності / Т. П. Панченко // Початкова школа. – № 12. – 1996.
Фурман А. В. Педагогічне керівництво пізнавальною активністю школярів / А. В. Фурман, Б. Г. Скоморовський. – К. : [б. в.], 2006. – 112 с.
Чешейко С. Інноваційні підходи організації процесу фізичного виховання / С. Чешейко // Фізичне виховання в школі. – 2005. – № 2. – С. 46–49.
Шиян Б. Теорія і методика фізичного виховання школярів Ч. 2. / Шиян Б. – Тернопіль : Навч. книга-Богдан, 2004. – 248 с.