Використання різних підходів до обґрунтування здоров’язберігальних технологій навчання студентів

Authors

  • Оксана Кубович
  • Раїса Поташнюк
  • Жанна Сотник
  • Лідія Ілик

Keywords:

здоров’я, фізичний розвиток, соматичне здоров’я, умови життєдіяльності, школярі, фахівець здоров’я людини, оздоровча робота

Abstract

Дослідження фізичного розвитку, стану фізичного здоров'я, тривалості режиму праці й відпочинку школярів автори розглядають як один із важливих підходів до обґрунтування та реалізації здоров’язберігальних технологій навчання студентів. У процесі наукової роботи, при виконанні кваліфікаційних робіт, самостійної роботи й під час проходження практики в школі студенти використовують теоретичні знання та практичні вміння діагностики фізичного здоров’я, а в процесі аналізу отриманих результатів переконуються в необхідності проведення оздоровчої роботи. Це спонукає їх до вивчення здоров’язберігальних
технологій навчання, які будуть сприяти покращенню показників здоров’я. Автори подають результати вивчення фізичного розвитку, функціонального стану, серцевосудинної й дихальної систем, рівня соматичного (фізичного) здоров’я 26 учнів 4-го класу (10-річного віку). На основі використання комплексу антропометричних, фізіометричних досліджень, хронометражу діяльності учнів, педагогічних, статистичних методик автори роблять висновок про те, що 30,7 % школярів мають рівень фізичного розвитку нижчий від середнього й низький, у 36,6 % учнів визначається дисгармонійний розвиток. У структурі захворювання 75 % займають захворювання ендокринної системи (зоб). 53,8 % обстежених учнів за рівнем соматичного здоров’я належать до низького й нижчого за середній рівнів, вони потрубують проведення оздоровчої роботи.

References

Социальная гигиена и организация здравоохранения : учеб. пособие / В. З. Кучеренко, Н. М. Агарков, А. П. Яковлєв, С. Л. Васильєв. – М. : [б. и.], 2000. – 431 с.

Апанасенко Г. Л. Эволюция биоэнергетики и здоровье человека / Апанасенко Г. Л. – СПб. : МГП “Петрополис”, 1992. – 123 с.

Беседина А. А. Пути оздоровлення школьников с различным уровнем здоровья в детских оздоровительных учреждениях / А. А. Беседина // Здоров’я школярів на межі тисячоліть : матеріали

наук-практ. конф. Укр. НДІ охорони здоров’я дітей та підлітків. – Х. : [б. в.], 2000. – С. 155–159.

Грейда Н. Б. Обгрунтування фізкультурно-оздоровчої роботи в школі / Н. Б. Грейда // Концепція розвитку галузі фізичного виховання і спорту в Україні : зб. наук. пр. Міжнарод. ун-ту. “РЕГІ” ім. акад. С. Т. Дем’янчука. – Вип. 2. – Рівне : [б. в.], 2001. – С. 201–203.

Дубогай А. Д. Психолого-педагогические основи формирования здорового образа жизни школьников младших клас сов : дис.... д-ра пед. наук / А. Д. Дубогай. – К., 1991. – 344 с.

Круцевич Т. Ю. Методы исследования индивидуального здоровья детей и подростков в процессе физического воспитания : учеб. пособие для студ. / Круцевич Т. Ю. – Киев : Олимпийская лит., 1999. –232 с.

Школа сприяння здоров’ю: досвід роботи, перспекиви розвитку : посіб. для вчителя / за ред. проф. Р. З. Поташнюк, доц. І. В. Поташнюк. – Луцьк : Надстир’я, 2006 – 228 с.

Published

2016-11-08

Issue

Section

Pedagogical technologies of physical culture teaching

How to Cite

Використання різних підходів до обґрунтування здоров’язберігальних технологій навчання студентів. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 1(17), 34-40. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/910

Most read articles by the same author(s)