Використання різних підходів до обґрунтування здоров’язберігальних технологій навчання студентів
Keywords:
здоров’я, фізичний розвиток, соматичне здоров’я, умови життєдіяльності, школярі, фахівець здоров’я людини, оздоровча роботаAbstract
Дослідження фізичного розвитку, стану фізичного здоров'я, тривалості режиму праці й відпочинку школярів автори розглядають як один із важливих підходів до обґрунтування та реалізації здоров’язберігальних технологій навчання студентів. У процесі наукової роботи, при виконанні кваліфікаційних робіт, самостійної роботи й під час проходження практики в школі студенти використовують теоретичні знання та практичні вміння діагностики фізичного здоров’я, а в процесі аналізу отриманих результатів переконуються в необхідності проведення оздоровчої роботи. Це спонукає їх до вивчення здоров’язберігальних
технологій навчання, які будуть сприяти покращенню показників здоров’я. Автори подають результати вивчення фізичного розвитку, функціонального стану, серцевосудинної й дихальної систем, рівня соматичного (фізичного) здоров’я 26 учнів 4-го класу (10-річного віку). На основі використання комплексу антропометричних, фізіометричних досліджень, хронометражу діяльності учнів, педагогічних, статистичних методик автори роблять висновок про те, що 30,7 % школярів мають рівень фізичного розвитку нижчий від середнього й низький, у 36,6 % учнів визначається дисгармонійний розвиток. У структурі захворювання 75 % займають захворювання ендокринної системи (зоб). 53,8 % обстежених учнів за рівнем соматичного здоров’я належать до низького й нижчого за середній рівнів, вони потрубують проведення оздоровчої роботи.
References
Социальная гигиена и организация здравоохранения : учеб. пособие / В. З. Кучеренко, Н. М. Агарков, А. П. Яковлєв, С. Л. Васильєв. – М. : [б. и.], 2000. – 431 с.
Апанасенко Г. Л. Эволюция биоэнергетики и здоровье человека / Апанасенко Г. Л. – СПб. : МГП “Петрополис”, 1992. – 123 с.
Беседина А. А. Пути оздоровлення школьников с различным уровнем здоровья в детских оздоровительных учреждениях / А. А. Беседина // Здоров’я школярів на межі тисячоліть : матеріали
наук-практ. конф. Укр. НДІ охорони здоров’я дітей та підлітків. – Х. : [б. в.], 2000. – С. 155–159.
Грейда Н. Б. Обгрунтування фізкультурно-оздоровчої роботи в школі / Н. Б. Грейда // Концепція розвитку галузі фізичного виховання і спорту в Україні : зб. наук. пр. Міжнарод. ун-ту. “РЕГІ” ім. акад. С. Т. Дем’янчука. – Вип. 2. – Рівне : [б. в.], 2001. – С. 201–203.
Дубогай А. Д. Психолого-педагогические основи формирования здорового образа жизни школьников младших клас сов : дис.... д-ра пед. наук / А. Д. Дубогай. – К., 1991. – 344 с.
Круцевич Т. Ю. Методы исследования индивидуального здоровья детей и подростков в процессе физического воспитания : учеб. пособие для студ. / Круцевич Т. Ю. – Киев : Олимпийская лит., 1999. –232 с.
Школа сприяння здоров’ю: досвід роботи, перспекиви розвитку : посіб. для вчителя / за ред. проф. Р. З. Поташнюк, доц. І. В. Поташнюк. – Луцьк : Надстир’я, 2006 – 228 с.