Загартування як один з ефективних засобів оздоровлення дітей дошкільного віку

Authors

  • Олена Андрощук

Keywords:

загартування, загартувальні процедури, оздоровчі заходи, дошкільний навчальний заклад, дошкільнята

Abstract

У статті розглянуто різні види загартування, які використовуються у фізичному вихованні дошкільнят. На сучасному етапі стан фізичного виховання є недостатньо ефективним, тому що не може забезпечити
необхідний рівень фізичного здоров’я дошкільнят. Потужну оздоровчу дію на організм людини чинить загартування з використанням природних факторів і рухової активності. Усі методики загартування включають загартувальні заходи в повсякденному житті й спеціальні загартувальні процедури. Однак автори відзначають складність організації процесу загартування в ДНЗ. Необхідний пошук не лише ефективних, але й одночасно полегшених, доступних форм організації загартування організму дітей дошкільного віку. Немає єдності в поглядах щодо послідовності застосування, засобів, їх тривалості. Це знижує ефективність упровадження методики загартування в систему фізкультурно-оздоровчих заходів із дітьми дошкільного віку. Одним з ефективних засобів упровадження методики загартування є формування мотивації в дітей і їхніх батьків до занять традиційними й нетрадиційними методами оздоровлення.

References

Анохина И. А. Морфофункциональные эффекты закаливания детей 5–7 лет : автореф. дис. … канд. биологических наук / И. А. Анохина. – М., 2002. –23 с.

Бичук І. Сучасні оздоровчі технології в практиці фізичного виховання дошкільнят / І. Бичук // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2010. – № 3 (11). – С. 17–21.

Вільчковський Е. С. Організація рухового режиму у дошкільних навчальних закладах : навч-метод. посіб. / Е. С.Вільчковський, Н. Ф. Денисенко. – Т. : Мандрівець, 2008. – 128 с.

Давиденко О. В. Основи програмування фізкультурно-оздоровчих занять з дитячим контингентом / О. В.Давиденко, В. П.Семененко, Л. О. Фандікова – Т. : Астон, 2003. – 144 с.

Дубогай О. Д. Навчання в русі. Здоров’язберігаючі педагогічні технології в початковій школі / Дубогай О. Д. – К. : Вид. дім “Шкільний світ”, 2005. – 112 с.

Лущик I. В. Фізичне виховання дітей дошкільного віку. Шостий рік життя / Лущик I. В. – Х. : Основа, 2007. – 220 с.

Маханева М. Д. Воспитание здорового ребенка : пособие для практ. работ детских дошк. учрежд. / Маханева М. Д. – М. : АРКТИ, 2001. – 88 с.

Шумская О. О. Методика физического воспитания детей 4–7 лет на основе использования сезонно ориентированных средств двигательной активности и закаливания : автореф. дис. … канд. пед. наук /О. О. Шумская. – Хабаровск, 2008. – 22 с.

Юрко Г. П. Характеристика состояния здоровья детей и разработка оздоровительных технологий в современных условиях работы ДОУ / Г. П. Юрко, И. П. Лашнева, Н. О. Березина, О. Г. Иванова //Гигиена и санитария. – 2000 – № 4. – С. 34–36.

Published

2016-11-04

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Загартування як один з ефективних засобів оздоровлення дітей дошкільного віку. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 2(18), 147-150. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/848