Стан вивчення проблеми, пов’язаної із забезпеченням оздоровчої спрямованості занять фізичними вправами дошкільників та учнів початкової школи
Keywords:
діти дошкільного та молодшого шкільного віку, оздоровчий зміст занять, фізичне виховання, диференціація й індивідуалізаціяAbstract
За даними наукової літератури досліджували розробленість підходів до формування оптимального змісту занять для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в аспекті успішного розв’язання оздоровчих
завдань на заняттях фізичними вправами у відповідних навчальних закладах. Аналіз цих даних засвідчив практично повну відсутність досліджень, спрямованих на розв’язання означеної наукової проблеми з урахуванням вимог щодо диференційованого й індивідуального підходів до дітей у процесі фізичного виховання, зокрема використовуючи такий стабільний біологічний показник, як соматотип. Отримані дані засвідчують необхідність проведення відповідних досліджень. Розроблення оздоровчого змісту занять фізичними вправами дітей дошкільного й молодшого шкільного віку різних соматотипів потрібно здійснювати, ураховуючи принципи проектування педагогічних технологій, оскільки це сприятиме досягненню запланованого результату.
References
Акинщикова Р. И. Соматическая и психофизическая организация человека / Акинщикова Р. И. – Л. : ЛГУ, 1977. – 160 с.
Арєф’єв В. Г. Фізична культура в школі (молодому спеціалісту) : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / В. Г. Арєф’єв, Г. А. Єдинак. – 3-тє вид., переробл. і доповн. – Кам’янець-Подільський : ПП Буйницький О. А., 2007. – 248 с.
Бальсевич В. К. Очерки по возрастной кинезиологии человека / Бальсевич В. К. – М. : Теория и практика физической культуры, 2009. – 218 с.
Волков Л. В. Биологические и педагогические основы современных технологий спортивной подготовки детей и молодёжи : метод. рек. / Волков В. Л. – Варшава : Акад. физ. культуры, 2001. – 44 с.
Волков Л. В. Спортивна підготовка молодших школярів : навч. посіб. / Волков Л. В. – К. : Освіта України, 2010. – 288 с.
Дарская С. С. Техника определения типов конституции у детей и подростков / С. С. Дарская // Оценка типов конституции у детей и подростков. – М. : [б. и.], 1975. – С. 45–54.
Єдинак Г. А. Морфологічний і функціональний статус дівчаток 3–6 років різної соматичної типології Генетичні маркери і сучасні тенденції фізичного виховання / Г. А. Єдинак, Л. В. Балацька // Педагогіка, психологія та медико-біол. проблеми фіз. виховання і спорту : зб. наук. пр. / за ред. С. С. Єрмакова. – Х. : ХДАДМ (ХХПІ), 2003. – № 3. – С. 3–11.
Загвязинский В. И. Теория обучения: современная интерпретация : [учеб. пособие] / Загвязинский В. И. –М. : Изд. центр “Академия”, 2001. – 192 с.
Здоров’я і фізична культура. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 1–12 класи. – К. : Початкова шк., 2004. – 123 с.
Зубаль М. В. Організаційно-методичні основи розвитку фізичних якостей хлопців 7–17 років у процесі фізичного виховання : метод. рек. / М. В. Зубаль, Г. А. Єдинак. – Кам’янець-Подільський : ПП Зарицкий А. М., 2008. – 176 с.
Казначеев В. П. Адаптация и конституция человека : учеб. пособие [для студ. фак. физ. культуры] / В. П. Казначеев, С. В. Казначеев. – Новосибирск : Наука, 1986. – 119 с.
Клиорин А. И. Биологические основы учения о конституциях человека / А. И. Клиорин, В. П. Чтецов –Л. : Наука, 1979. – 164 с.
Кротов Г. В. Факторна структура фізичних здібностей дівчаток 7–10 років різних соматотипів /Г. В. Кротов // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. / за ред. С. С. Єрмакова. – Х.,2005.– № 3. – С. 24–29.
Круцевич Т. Ю. Управление физическим состоянием подростков в системе физического воспитания :автореф. дис. на соискание учёной степени д-ра наук по физ. восп. и спорту : спец. 24.00.02 “Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення” / Т. Ю. Круцевич. – Киев : НУФВиСУ, 2000. – 44 с.