Теоретико-методологічні засади та проблеми підготовки майбутніх учителів фізичного виховання до профільного навчання

Authors

  • Олена Котова

Keywords:

професійна підготовка майбутніх учителів фізичного виховання, профільне навчання, старша школа, профорієнтація, технологія підготовки

Abstract

У статті розглянуто теоретико-методологічні засади та проблеми підготовки майбутніх учителів фізичного виховання. Мета профільного навчання за спортивним напрямом – розвиток фізичних якостей, удосконалення техніко-тактичних дій до обраного виду спорту; виховання бережливого ставлення до здоров’я. Профільне навчання за спортивним напрямом спрямоване на набуття старшокласниками інтересу до видів професійної діяльності й прагнення до професійного самовизначення. На основі результатів аналізу наукової літератури визначено, що загальною тенденцією розвитку загальноосвітньої школи є її орієнтація на багатопрофільність загальної та професійної освіти. Підготовка майбутніх учителів фізичного виховання у вищих навчальних закладах спрямована на формування фахівця, здатного до організації фізичного виховання школярів різних вікових груп з урахуванням їхніх інтересів до занять різними видами спорту на засадах диференційованого й інтегративного підходів.

References

Артемова Л. К. Профильное обучение: опыт, проблемы, пути решения / Л. К. Артемова // Школьные технологии. – 2003. – № 4. – С. 22–31.

Бібік Н. Профільна школа як стратегія рівного доступу до якісної освіти / Н. Бібік // Директор шк. – 2004. – № 37. – С. 2–3.

Железняк Ю. Д. Готовить будущих учителей еще за школьной партой / Ю. Д. Железняк, В. А. Голубев // Физ. культура в шк. –1993. – № 4. – С. 63–64.

Зубалій М. Зміст навчальної діяльності старшокласників зі спортивного профілю / М. Зубалій // Здоров’я та фіз. культура. – 2008. – № 3. – С. 1–5.

Іванова Л. Особливості профільного навчання з фізичної культури / Л. Іванова // Фіз. виховання в шк. –2004. – № 1. – С. 5–6.

Концепція профільного навчання в старшій школі // Інформ. зб. М-ва освіти і науки України. – 2003. –№ 24. – С. 3–15.

Концепція педагогічної освіти: Затверджено МО України від 23 груд. – К. : Генеза, 1998. – 13 с.

Програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. Спортивний профіль. 10–11 кл. // Фіз. виховання в шк. – 2004. – № 2. – С. 7.

Латыпов И. К. Концептуальные основы профильного обучения в области физической культуры / И. К. Латыпов // Спорт в шк. – 2006. – № 17. – С. 40–48.

Ротерс Т. Т. Теоретичні засади профільного навчання старшокласників за спортивним напрямком / Т. Т. Ротерс // Фізичне виховання різних груп населення. Донецьк, 2008. – С. 12–15.

Сущенко Л. П. Професійна підготовка майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту (теоретико-методологічний аспект) : монографія / Сущенко Л. П. – Запоріжжя : [б. в.], 2003. – 349 с.

Шиян Б. М. Теорія фізичного виховання : навч. посіб. для студ. ф-тів фіз. виховання / Б. М. Шиян, В. Г. Папуша. – Т. : Збруч, 2000. – 183 с.

Published

2016-11-04

Issue

Section

Professional training of specialists in physical culture and sport

How to Cite

Теоретико-методологічні засади та проблеми підготовки майбутніх учителів фізичного виховання до профільного навчання. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 2(18), 66-69. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/827