Застосування самоконтролю для визначення функціонального стану кваліфікованих легкоатлетів у тренувальному процесі
Keywords:
легкоатлет, самоконтроль, щоденник, параметриAbstract
Робота присвячена використанню самоконтролю в процесі тренування кваліфікованих легкоатлетів, а саме: добору параметрів самоконтролю, їх використанню та формуванню щоденника самоконтролю кваліфі-
кованого легкоатлета. За результатами роботи визначено, що основною формою самоконтролю в навчально-тренувальному процесі кваліфікованих легкоатлетів є щоденник самоконтролю. Він надає змогу спортсмену щоденного моніторингу за своїм організмом на основі об’єктивних і суб’єктивних даних, таких як об’єм та інтенсивність фізичного навантаження (м, кг, сек, кількість серій, повторень, інтервал і характер відпочинку), медико-біологічні показники (ЧСС, АТ, ЧД, ЖІ, ЖЄЛ, об’єм грудної клітки, станова й кистьова динамометрія, міотнометрія), функціональні проби; самопочуття, апетит, сон, бажання тренуватися, відчуття втоми.
References
Волков В. В. Самоконтроль стану здоров’я спортсмена у системі управління тренувальними навантаженнями на етапах базової підготовки / В. В. Волков // Фізична культура, спорт та здоров’я нації – нова епоха, нова генерація : матеріали всеукр. наук.-практ. конф. – Миколаїв : [б. в.], 2002. – С. 50–53.
Воронін Д. М. Спортивна морфологія : метод. вказівки до лабораторних занять для студ. Спец.“Фізична реабілітація” / Д. Воронін, Є. Свіргунець. – Хмельницький : ХНУ, 2005. – 31 с.
Готовцев П. И. Самоконтроль при занятиях физической культурой / П. И. Готовцев, В. Л. Дубровский. –М. : Здорвье, 1998. – С. 3–98.
Круцевич Т. Ю. Загальні основи теорії і методики фізичного виховання / Круцевич Т. Ю. – К. : Олімп. л-ра, 2008. – 392 с.
Савченко Р. Є. Легка атлетика : метод. вказівки для студ. спец. “фізична реабілітація” / Р. Савченко, Д. Воронін. – Хмельницький : ХНУ, 2005. – 42 с.
Самоконтроль у процесі занять масовою фізичною культурою та спортом // Фізичне виховання / С. І. Присяжнюк, В. П. Краснов, М. О. Третяков [та ін.]. – К. : центр учб. л-ри, 2007. – С. 149–155.