Фізична працездатність та функціональний стан кардіореспіраторної системи юних плавців
Keywords:
кардіореспіраторна система, фізична працездатність, школярі, плаванняAbstract
Суттєві відмінності в строках і темпах статевого дозрівання призводять до появи значної неоднорідності контингенту учнів однієї віково-статевої групи. Не знижуючи ролі генотипу в розвитку організму, потрібно підкреслити вирішальне значення систематичних занять спортом у формуванні особливостей фізичного розвитку, у якісній характеристиці та інтенсивності утворення різних пристосувальних реакцій організму, котрий росте. Регулярні заняття спортом вносять певні зміни в природний процес онтогенетичного розвитку. Показники фізичної працездатності вищі в спортсменів, порівняно з неспортсменами. У школярів, які займаються плаванням, показники адаптаційного потенціалу нижчі у всіх вікових періодах, що дає змогу стверджувати про відносно більшу напруженість механізмів вікової адаптації серцево-судинної системи в школярів, котрі не займаються спортом, порівняно з їхніми однолітками-спортсменами.
References
Аулик И. В. Определение физической работоспособности в клинике и спорте / Аулик И. В. – М. : Медицина, 1990. – 192 с.
Гречуха С. В. Особливості центральної гемодинаміки та її змін при додатковому опорі диханню у спортсменів різних видів спорту аеробної спрямованості тренувального процесу / С. В. Гречуха,
О. О. Безкопильний, К. М. Мотуз, С. О. Коваленко // Слобож. наук.-спорт. вісн. – 2010. – № 12. – С. 83–86.
Каленіченко О. В. Центральна гемодинаміка та фазова структура серцевого циклу у студентів-спортсменів із різною спрямованістю тренувального процесу / О. В. Каленіченко // Наук. вісн. Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки. – 2006. – № 5. – С. 14–18.
Кузюк Л. Г. Стан резервних можливостей організму дітей віком 6–17 років за показниками функціональних проб кардіореспіраторної системи / Л. Г. Кузюк, Т. Б. Ігнатова, Ю. А. Маковкіна // Перинатология и педиатрия.– 2010.– № 1 (41). – С. 56–61
Морман Д. Физиология сердечно-сосудистой системы / Д. Морман, Л. Хеллер. – СПб. : Изд-во “Питер”, 2000. – 256 с.
Соломка Т. Н. Методика оценки функциональных резервов и здоровья детей, занимающихся спортом /Т. Н. Соломка, И. А. Кузнецова, И. М. Макарова // Дети России образованны и здоровы : материалы VIII Всерос. науч.-практ. конф., г. Санкт-Петербург, 25–26 февраля 2010 г. – М., 2010. – С. 160–163.
Уилмор Дж. Х. Физиология спорта / Дж. Х. Уилмор, Д. Л. Костил. – Киев : Олимп. лит., 2001. – 502 с.
Хорошуха М. Деякі аспекти впливу тренувальних навантажень різної спрямованості на формування інтегрального здоров’я юних спортсменів 13–16 років / М. Хорошуха // Молода спортивна наука України. – 2009. – Т. 1. – С. 317–323.
Цыганок А. В. Исследование возрастных изменений функционального состояния кардиореспираторной системы школьниц 10–16 лет при адаптации к физическим загрузкам/ А. В. Цыганок // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання іспорту : наук. моногр. / за ред. проф. С. С. Єрмакова – Х. : ХДАДМ (ХХПІ), 2006. – № 11. – С. 117–121.
Шрамко Ю. И. Проблемы реабилитации детей с ослабленны м здоровьем / Ю. И. Шрамко, И. В. Лукасевич // Ученые зап. Таврич. нац. ун-та им. В. И. Вернадского : Серия “Биология, химия”. – 2008.–Т. 21 (60). – № 3. – С. 226–232.