Провідні компоненти ефективного формування рухових навичок

Authors

  • Антон Володимирович Яловик Волинський національний університет ім. Лесі Українки

Keywords:

рухова навичка, компоненти, рейтинг, мотивація, руховий досвід

Abstract

Правильно реалізовані структурні компоненти навчальної діяльності допомагають ефективніше формувати рухові навички, а також стимулюють розумову активність студентів, привчають їх цілеспрямовано спостерігати, шукати в предметах, знаках, фігурах, словах спільне й відмінне, робити висновки та узагальнення. У статті подано десять провідних компонентів, а також за думкою студентів встановлений їхній рейтинг. На основі літературних джерел на перше місце ми ставимо компонент як: чіткість поставленої мети, усвідомлення кінцевого результату рухової діяльності; на друге місце бажання й мотивацію; на третє − правильне планування рухової діяльності. З опитуваних студентів ЛПК, 9,7 % вважають “бажання і мотивацію”першочерговим компонентом у формуванні рухових навичок. “Фізичні дані спортсмена, студента” ставлять на друге місце 8,6 % респондентів. Третє місце займає такий компонент, як “професійні здібності викладача, тренера”, отримавши середню оцінку 3,9 бала.

Author Biography

  • Антон Володимирович Яловик, Волинський національний університет ім. Лесі Українки
    аспірант кафедри теорії і методики фізичного виховання

References

Ашмарин Б. А. Двигательные умения и навыки. Теория и методика физического воспитания : учеб. пособие. / Ашмарин Б. А. – М., 1979. – С. 65−75.

Бернштейн Н. А. Очерки по физиологии движений и физиологии активности / Н. А. Бернштейн. – М. :[б.н.] 1966. – С. 160−170.

Бойко Е. И. Еще раз об умениях и навиках/ Е. И. Бойко // Вопр. психол. – 1957. – № 1. – C. 133–139.

Воронин Л. Г. О физиологических механизмах двигательных навыков / Л. Г. Воринин // Журн. высшей нервной деятельности. – 1961. – Т. XI. – № 3. – С. 385–392 ; Л.,1981. – С. 85–89.

Ильин Е. П. Двигательная память, точность воспроизведения амплитуды движений и свойства нервной системы / Е. П. Ильин // Психомоторика. – Л., 1976. – С. 62−68.

Попов А. Л. Спортивная психология / Попов А. Л. − М. : Московский психолого-социальный ин-т. Флинта, 1998.

Пуни А. Ц. Психология спорта : автореф. дис.... д-ра пед. наук / А. Ц. Пуни. − Л., 1952.

Холодов Ж. К. Теория и методика физического воспитания и спорта : учуб. пособие для вузов. /Ж. К. Холодов, В. С. Кузнецов. – М. : Изд. центр “Академия”, 2000. – С. 67

Родионов А. В. Психофизическая тренировка / Родинов А. В. – М. : ТОО “Дар”, 1995.

Рудик П. А. Психология / Рудик П. А. − М. : ФиС, 1958.

Рудик П. А. Психология / Рудик П. А. − М. : ФиС, 1974.

Published

2016-09-23

Issue

Section

Pedagogical technologies of physical culture teaching

How to Cite

Провідні компоненти ефективного формування рухових навичок. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 4(20), 215-219. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/615