Педагогічна діагностика в процесі навчання фізичної культури учнів загальноосвітніх навчальних закладів

Authors

  • Анатолій Васильович Цьось Волинський національний університет імені Лесі Українки
  • Георгій Гац Волинський національний університет імені Лесі Українки

Keywords:

педагогічна діагностика, навчання фізичної культури, діагностичні методики, учні загальноосвітніх навчальних закладів, готовність до діагностичної діяльності

Abstract

Розроблено й обґрунтовано структурно-функціональну модель педагогічної діагностики, що включає такі складові частини: компоненти (методологічний, технічний та теоретико-логічний), функції (здоров’язберігальна, інформаційна, оцінювальна, прогностична, управлінська) та об’єкти діагностики (педагогічний процес, педагог, учень). До засобів діагностичної діяльності належать тестування, спостереження, бесіда, опитування, анкетування, інтерв’ю, метод незалежних характеристик. Діагностичні методики вчителя фізичної культури спрямовані на діагностику якості навчальних завдань, соціально-психологічних особливостей учнів, рівня розвитку та вихованості школярів, оцінку знань, умінь і навичок, рівня розвитку фізичних якостей та функціонального стану серцево-судинної й дихальної систем організму, комплексного визначення фізичного здоров’я. Змістовий компонент процесу формування компетентності з педагогічної діагностики включає такі взаємопов’язані елементи: а) комплекс знань, якими повинен володіти майбутній фахівець; б) систему практичних умінь і навичок, які лежать в основі діагностичної діяльності спеціаліста-практика; в) досвід у галузі діагностичної діяльності.

Author Biography

  • Анатолій Васильович Цьось, Волинський національний університет імені Лесі Українки
    доктор наук з фізичного виховання і спорту, професор

References

Битинас Б. П. Педагогическая диагностика: сущность, функции, перспективы / Б. П. Битинас, Л. И. Катаева // Педагогика. – 1993. – № 2. – С. 10–15.

Булкин В. А. Педагогическая диагностика как фактор управления двигательной деятельностью спортсменов : автореф. дис. ... д-ра пед. наук / В. А. Булкин. – М., 1987. – 44 с.

Егоров М. Г. Педагогическая диагностика как фактор коррекции содержания уроков физической культуры в школе / М. Г. Егоров // Научно-экспериментальная работа как условие развития школы : материалы науч.-практ. конф. / ред. : академик РАО В. Г. Огнушкин и др. – СПб. : [б. и.], 1994. – С. 121–124.

Ингенкамп К. Педагогическая диагностика / Ингенкамп К. – М. : Педагогика, 1991. – 240 с.

Мартиненко С. М. Система підготовки вчителя початкових класів до діагностичної діяльності :автореф. дис. ... д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 “Теорія та методика професійної освіти” / С. М. Мартиненко. – К., 2009. – 52 с.

Психодиагностика в спорте / Горбунов Г. Д. – М. : Физкультура и спорт, 1986. – 124 с.

Шамардин В. Н. Диагностика и оценка качества образвательных систем / В. Н. Шамардин //Педагогика. – 1995. – № 4. – С. 36–41.

Published

2016-09-23

Issue

Section

Pedagogical technologies of physical culture teaching

How to Cite

Педагогічна діагностика в процесі навчання фізичної культури учнів загальноосвітніх навчальних закладів. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 4(20), 201-209. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/613

Most read articles by the same author(s)