Рівень адаптаційного потенціалу 19–21-річних студенток із секції волейболу

Authors

  • Ірина Цап

Keywords:

адаптаційний потенціал, фізичний розвиток, рівень соматичного здоров’я, волейбол

Abstract

Проведено порівняльний аналіз морфофункціонального стану й визначено рівень адаптаційного потенціалу студенток, які інтенсивно займаються волейболом. Показано позитивний вплив рухової активності на їхній фізичний розвиток і рівень соматичного здоров’я. Режим дня студенток із низьким рівнем рухової активності створює передумови до потенційного негативного впливу на їхній морфофункціональний стан, що обумовлює низький рівень адаптаційного потенціалу. Аналіз змін показників фізичного розвитку й соматичного здоров’я студенток під упливом занять волейболом протягом навчального року підтвердив гіпотезу дослідження про ефективність та позитивний вплив занять волейболом на підвищення рівня місцевої резистентності й адаптаційного потенціалу. Установлено прямо пропорційний взаємозв’язок між станом місцевої резистентності слизової оболонки рота та показниками фізичної працездатності, що потрібно враховувати при плануванні тренувального режиму та дозуванні інтенсивності фізичного навантаження під час тренування. Виявлено, що комплексне використання методів оцінки адаптаційного потенціалу є ефективним засобом контролю за морфофункціональним станом організму.

References

Алферова О. П. Функциональное состояние кардиореспираторной системы в зависимости от исходного вегетативного тонуса / О. П. Алферова, А. Я. Осин // Фундаментальные исследования. – 2011. – № 1 – С. 35–40.

Апанасенко Г. Л. Диагностика индивидуального здоровья / Г. Л. Апанасенко // Валеология. – 2002. – № 3. – С. 27–31.

Ванюшин М. Ю. Роль сердечного выброса при обеспечении организма кислородом у спортсменов во время нагрузки повышающейся мощности / М. Ю. Ванюшин // Педагогико-психологические и медико-биологические проблемы физической культуры и спорта: электр. журн. КГАФКСиТ. – 2010. – № 1. – URL [Электронний ресурс]. – Режим доступа : http://www.kamgifk.ru/magazin/1_10/1_2010_01.pdf.

Круцевич Т. Ю. Контроль в физическом воспитании детей, подростков и юношей / Т. Ю. Круцевич, М. И. Воробьёв. – Киев : [б. и.], 2005. – 195 с.

Маланюк Л. Характеристика показників фізичного стану та фізичної підготовленості студентів 18–25 ро-ків з різним рівнем рухової активності / Л. Маланюк // Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура. – 2010.– Вип. 11. –С.62–69.

Маланюк Л. Кореляційні зв’язки показників кардіореспіраторної системи з фізичною працездатністю студентів в залежності від спортивної спеціалізації / Л. Маланюк // Вісник Прикарпатського університету. Серія : Фізична культура. – 2010. – Вип. 11. – С. 62–69.

Попов С. Н. Медицинский контроль в массовой физической культуре / С. Н. Попов // Спортивная медицина. – М. :Физкультура и спорт, 2007. – 304 с.

Сват’єв А. В. Функціональна діагностика у фізичному вихованні і спорті / А. В. Сват’єв, М. В. Маліков. – Запоріжжя : ЗДУ, 2004. – 195 с.

Селиверстова Г. П. Методы прогнозирования функциональных резервов организма и возможных достижений человека / Г. П. Селивестрова // Теория и практика физической культуры. – № 5. – 2006. – С. 30–31.

Фомин Н. А. Физиологические основы двигательной активности / Н. А. Фомин, К. Н. Вавилов. – М. : Физкультура и спорт, 1991. – 223 с.

Published

2016-11-04

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Рівень адаптаційного потенціалу 19–21-річних студенток із секції волейболу. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 2(18), 195-199. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/860