Роль фізичної культури у формуванні валеологічних знань учнів молодшого шкільного віку

Authors

  • Віталій Дмитрук

Keywords:

фізична культура, валеологічні знання, школярі

Abstract

Погіршення здоров’я школярів залежить від недостатнього рівня грамотності з питань збереження й зміцнення здоров’я учнів, їхніх батьків та педагогів. Тому потрібно виховувати в учнів відповідальність за своє
здоров’я та надати їм можливість скористатися здоров’язберігальними програмами. Слід навчити школярів елементарних вправ, що сприяють профілактиці порушень серцево-судинної й дихальної систем, порушення постави, зору, плоскостопості. На сьогодні доведена необхідність валеологічного виховання – формування здорового способу життя дітей. Валеологія та фізична культура відображають природно детерміновані правила наявних оздоровчих напрямів. Фізична культура створює умови для формування в учнів ціннісних орієнтацій щодо культури здоров’я й здорового способу життя, виховання потреби та звички займатися фізичною культурою й спортом, прагнення досягати оптимального рівня особистісного здоров’я. У зв’язку з проблемами механізмів фінансування, підготовки кадрів, створення матеріально-технічної бази в більшості шкіл обов’язкові уроки фізичної культури не можуть повністю компенсувати дефіцит рухів. Завдання оволодіння фізкультурними знаннями та розвитку фізичного потенціалу учнів змушує шукати нове розв’язання питання організації фізичного виховання в школі.

References

Алексеев Н. И. Физическая культура: образовательная программа для учащихся средней общеобразовательной школы / Н. И. Алексеев, В. З. Афанасьев, А. И. Бессуднов // Настольная книга учителя физкультуры.–М.: Физкультура и спорт, 1998.– С.151-158.

Бальсевич В. К. Физическая культура, молодежь и современность / В. К. Бальсевич, Л. И. Лубышева // Теория и практика физической культуры. – 1995.– № 4. – С. 2–7.

Большеков В. Г. О программе “Физическое воспитание с оздоровительной направленностью учащихся младших классов малокомплектных школ” / В. Г. Большеков // Начальная школа. – 1993. – № 8. –С. 51–53.

Визитей Н. Н. Социология спорта. Курс лекций / Визитей Н. Н. – Киев : Олимпийская лит., 2005. –248 с.

Виноградов П. А. Основы физической культуры и здорового образа жизни / П. А. Виноградов, А. П. Душанин, В. И. Жолдак – М. : [б. н.], 1996. – 203 с.

Казин Э. М. Психолого-валеологические подходы к здоровью и развитию личности в системе образования / Э. М. Казин, Т. С. Панина, А. И. Федоров // Валеология. – 1997. – № 3. – С. 5–8.

Лукъяненко В. П. Концепция модернизации системы общего среднего физкультурного образования в России / Лукъяненко В. П. – М. : Сов. спорт, 2007 – 120 с.

Матвеев А. П. Образовательная учебная программа / А. П. Матвеев // Физическая культура в школе. –1996. – № 1. – С. 34–37.

Осипова Е. В. К вопросу об оптимизации преподавания физической культуры в начальной школе / Е. В. Осипова // Современные проблемы науки и образования. – 2007. – № 3.

Основи здоров’я і фізична культура : прогр. для загальноосвітніх навч. закл. І–ІІ кл. – К. : Почат. шк., 2001. – 112 с.

Столяров В. И. Концепция физической культуры и физкультурного воспитания (инновационный подход) / В. И. Столяров, И. М. Быховськая, Л. И. Лубышева // Теория и практика физической культуры – 1998. – № 5. – С. 11–15.

Страшко С. В. Медико-біологічна і валеологічна підготовка майбутніх учителів (концептуальні засади) / С. В. Страшко, Л. А. Животська // Всеукраїнська наук.-практ. конф. “Науково-методичні підходи до викладання природничих дисциплін в освітніх закладах ХХІ століття”. – Полтава : [б. в.], 2001. – С. 7–16.

Трещева О. Л. Программно-методические основы обучения здоровому образу жизни учащихся /О. Л. Трещева // Теория и практика физической культуры. – 2000. – № 10.

Фролова Н. О. Ефективність оздоровчо-виховної роботи початкової школи в динаміці навчального року / Н. О. Фролова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. –Х. : [б. в.], 2002. – № 8. – С. 12–17.

Цьось А. В. Планування навчальної роботи з фізичної культури в школах І–ІІІ ступенів : навч. посіб. /А. В. Цьось, В. М. Довганюк, Н. М. Ковальчук – Луцьк : Надстир’я, 1998. – 364 с.

Published

2016-11-04

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Роль фізичної культури у формуванні валеологічних знань учнів молодшого шкільного віку. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 2(18), 167-171. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/853