Effectiveness Estimation of Influence of Aqua-aerobics on Functional Condition of Female Students of Higher Educational Establishments (Metaanalysis)
Keywords:
aquaaerobics, female students, functional condition, metaanalysisAbstract
The metaanalysis technology was applied in the article for determining the effectiveness of aquatic methodologies in physical education process with students of higher educational institution aimed at health-improvement of the youth. It were defined the publications that corresponded with the theme and requirements of metaanalysis, it was defined the main characteristics which were applied in further statical processing. The publications were selected according to the following criteria: presence of the initial and re-examination results; clear description of the experiment with indication of the methods and conditions of its conducting, contingent and number of persons who were investigated. It was confirmed the feasibility of meta-analysis using as a new technology. It also was confirmed the expediency of Forest-schedule construction with the goal of systematization of literature data and for presentation of re-examination results.
References
Григорьева С. А. Влияние занятий аквааэробикой на физическое развитие и функциональную подготовленность студенток с различным уровнем здоровья / С. А. Григорьева, М. В. Борисова // Образование и наука в современных условиях : материалы междунар. науч.-практ. конф. (Чебоксары, 22 окт. 2014 г.) /под. ред. О. Н. Широков. – Чебоксары : ЦНС «Интерактив плюс», 2014. – С. 51–55.
Іванська О. В. Вплив занять аквааеробікою на функціональні резерви серцево-судинної системи студенток / О. В. Іванська // Вісник Прикарпатського університету. Фізична культура. – 2013. – Вип. 17. –С. 77–81.
Казакова Н. А. Аквааэробика как нетрадиционное средство для улучшения физического состояния студенток / Н. А. Казакова // Научно-теоретический журнал «Ученые записки». – 2007. – № 6 (28). – С. 36–41.
Козина Ж. Л. Применение аквафитнеса игровой направленности в физическом воспитании студенток /Ж. Л. Козина, Т. А. Базылюк, Е. Е. Безнес // Физическое воспитание студентов : науч. журн. – Харьков :ХООЕОКУ-ХГАДИ, 2010. – № 6. – С. 8–12.
Лях Ю. Оцінка ефективності впливу оздоровчого плавання на фізичну працездатність молодших школярів (метааналіз літературних даних) / Ю. Лях, О. Усова // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк :Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2014. – № 3 (27). – С. 62–67.
Наглядная медицинская статистика / А. Петри, К. Сэбин ; пер. с англ. под ред. В. П. Леонова. – 2-е изд., перераб. и доп. – М. : Гэотар-Медиа, 2009. – С. 123–125.
Сальникова С. Мотиви та інтереси як фактори заохочення студентів до занять аквафітнесом / С. Сальникова // Актуальні проблеми сучасної освіти та наукових досліджень : зб. наук. пр. Вінницького держ. пед. ун-ту ім. М. Коцюбинського. – 2012. – Вип. 1. – С. 388–392.
Сидова Н. В. Методика занятий оздоровительной аэробикой в процессе физического воспитания студенток вуза / Н. В. Сидова // Теория и практика физической культуры. – 2007. – № 4. – С. 64.
Сичова Т. В. Вплив занять аквафітнесом на організм студенток 19–20 років / Т. В. Сичова, Д. С. Ковальчук // Здоровье для всех : материалы V Междунар. науч.-практ. конф. (Пинск, 25–26 апреля 2013 г.) / под. ред. К. К. Шебеко. – Пинск : ПолесГУ, 2013. – С. 210–214.
Фейгин В. Л. Основы мета-анализа: теория и практика / В. Л. Фейгин // Международный журнал медицинской практики. – 1999. – № 7. – С. 7–13.