Сучасний стан громадянської вихованості студентів педагогічних університетів
Keywords:
критерії громадянської вихованості, рівні громадянської вихованості, студенти педагогічних університетівAbstract
Актуальність дослідження зумовлена необхідністю громадянського виховання, формування національної свідомості та самосвідомості, активізації громадянської позиції сучасної студентської молоді. Завдання дослідження – визначити критерії громадянської вихованості студентів та їх показники й рівні громадянської вихованості студентів педагогічних університетів. Більшість студентів виявляє пасивну цікавість до історії українського народу, історико-культурних пам’яток, розміщених на території України, а значна їх кількість –цілковиту байдужість. Незважаючи на це, у ВНЗ не проводиться цілеспрямована робота з подолання цих недоліків. Більшість студентів педагогічного університету за сукупністю показників критеріїв когнітивного, емоційно-оцінного й поведінкового компонентів характеризується середнім рівнем громадянської вихованості.
References
Гнатенко С. А. Виховання громадянськості у студентів в системі вищої освіти / С. А. Гнатенко // Вісник Національного технічного університету України “Київський політехнічний інститут”. – 2003. – № 1 (7). –С.177–183.
Громадянин. – Держава. – Громадянське виховання: Антологія / [упоряд. М. П. Рагозін, О. В. Сухомлинська]. – Донецьк : [б. в.], 2001. – 262 с.
Громадянське виховання у формах і змісті виховної діяльності освітніх закладів : метод. рек. / [уклад. Л. М. Архипенко]. – Д., 2000. – 172 с.
Загородній Ю. І. Педагогічні умови політичної соціалізації студентської молоді в умовах великого промислового міста : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.05 : “Соціальна педагогіка” / Ю. І. Загородній. – Луганськ, 2004. – 20 с. – С. 9.
Івашина Ю. Ю. Громадянське виховання в змісті, формах і методах позаурочної роботи : метод. рек. /Ю. Ю. Івашина // Педагогічний вісник. – 2001. – № 1. – 2. – С. 62–63.
Ігнатенко П. Громадянське виховання: історичний аспект / П. Ігнатенко, Л. Крицька // Шлях освіти. –1997. – № 1. – С. 38–43.
Корінна Л. В. Формування громадянських цінностей старшокласників у загальноосвітніх навчальних закладах : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Корінна Людмила Віталіївна. Житомир, 2004. – 226 с.
Психологічні закономірності розвитку громадянської свідомості та самосвідомості особистості / М. Й. Боришевський, М. І. Алексєєва, В. В. Антоненко та ін. [за заг. ред. М. Й. Боришевского]. – К., 2001. – Т. 1. – 244 с.
Равчина Т. Громадянські й особистісні цінності студентів: педагогічний аспект розв’язання конфлікту /Т. Равчина // Вісник Львівського ун-ту. Серія педагогічна. – 2006. – Вип. 21. – Ч. 2. – С. 3–15.
Рагозін М. Громадянське виховання: методологія і організація у світлі європейського досвіду /М. Рагозін // Шлях освіти. – 1999. – № 4. – С. 16–20.