Сучасний стан громадянської вихованості студентів педагогічних університетів

Authors

  • Андрій Панчук

Keywords:

критерії громадянської вихованості, рівні громадянської вихованості, студенти педагогічних університетів

Abstract

Актуальність дослідження зумовлена необхідністю громадянського виховання, формування національної свідомості та самосвідомості, активізації громадянської позиції сучасної студентської молоді. Завдання дослідження – визначити критерії громадянської вихованості студентів та їх показники й рівні громадянської вихованості студентів педагогічних університетів. Більшість студентів виявляє пасивну цікавість до історії українського народу, історико-культурних пам’яток, розміщених на території України, а значна їх кількість –цілковиту байдужість. Незважаючи на це, у ВНЗ не проводиться цілеспрямована робота з подолання цих недоліків. Більшість студентів педагогічного університету за сукупністю показників критеріїв когнітивного, емоційно-оцінного й поведінкового компонентів характеризується середнім рівнем громадянської вихованості.

References

Гнатенко С. А. Виховання громадянськості у студентів в системі вищої освіти / С. А. Гнатенко // Вісник Національного технічного університету України “Київський політехнічний інститут”. – 2003. – № 1 (7). –С.177–183.

Громадянин. – Держава. – Громадянське виховання: Антологія / [упоряд. М. П. Рагозін, О. В. Сухомлинська]. – Донецьк : [б. в.], 2001. – 262 с.

Громадянське виховання у формах і змісті виховної діяльності освітніх закладів : метод. рек. / [уклад. Л. М. Архипенко]. – Д., 2000. – 172 с.

Загородній Ю. І. Педагогічні умови політичної соціалізації студентської молоді в умовах великого промислового міста : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.05 : “Соціальна педагогіка” / Ю. І. Загородній. – Луганськ, 2004. – 20 с. – С. 9.

Івашина Ю. Ю. Громадянське виховання в змісті, формах і методах позаурочної роботи : метод. рек. /Ю. Ю. Івашина // Педагогічний вісник. – 2001. – № 1. – 2. – С. 62–63.

Ігнатенко П. Громадянське виховання: історичний аспект / П. Ігнатенко, Л. Крицька // Шлях освіти. –1997. – № 1. – С. 38–43.

Корінна Л. В. Формування громадянських цінностей старшокласників у загальноосвітніх навчальних закладах : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Корінна Людмила Віталіївна. Житомир, 2004. – 226 с.

Психологічні закономірності розвитку громадянської свідомості та самосвідомості особистості / М. Й. Боришевський, М. І. Алексєєва, В. В. Антоненко та ін. [за заг. ред. М. Й. Боришевского]. – К., 2001. – Т. 1. – 244 с.

Равчина Т. Громадянські й особистісні цінності студентів: педагогічний аспект розв’язання конфлікту /Т. Равчина // Вісник Львівського ун-ту. Серія педагогічна. – 2006. – Вип. 21. – Ч. 2. – С. 3–15.

Рагозін М. Громадянське виховання: методологія і організація у світлі європейського досвіду /М. Рагозін // Шлях освіти. – 1999. – № 4. – С. 16–20.

Published

2016-11-04

Issue

Section

Historical, philosophical, juristic and organizational problems of physical culture

How to Cite

Сучасний стан громадянської вихованості студентів педагогічних університетів. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 2(18), 27-31. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/818