В. О. Сухомлинський про виховання здорової дитини
Keywords:
В. О. Сухомлинський, здоровий розвиток дитини, психолого-педагогічні та медико-гігієнічні основиAbstract
У сучасному суспільстві життя й здоров’я людини визнано найвищими людськими цінностями. Тому сьогодні одним із головних завдань національної системи освіти є виховання свідомого ставлення учнів до свого здоров’я та здоров’я інших, формування засад і гігієнічних навичок здорового способу життя, збереження й зміцнення фізичного, психічного, соціального та духовного здоров’я дитини. Завдання дослідження – висвітлення поглядів, практичного досвіду В. Сухомлинського щодо здоров’язберігальної освіти учнів, з’ясування психолого-педагогічних і медико-гігієнічних основ виховання здорової дитини. На основі аналізу педагогічної спадщини В. Сухомлинського висвітлено думки видатного педагога щодо проблеми збереження здоров’я дитини. Розкрито психолого-педагогічні та медико-гігієнічні засади організації навчально-виховного процесу Павлиської “Школи радості”, спрямованого на розвиток здорової дитини. Отже, проведений науковий пошук дає підстави для висновку про те, що В. Сухомлинський величезного значення надає турботі про дитяче здоров’я – фізичне та духовне, про гармонію тіла й духу дитини. Особливу увагу педагог звертає на
дидактогенну природу виникнення хвороб учнів (інформаційне перенасичення навчального процесу, його прискорений темп тощо).
References
Горащук В. П. Валеологічні погляди В. О. Сухомлинського на навчально-виховний процес у школі /В. П. Горащук // Проблеми педагогічних технологій: зб. наук. пр. – Луцьк, 2000.– №3.– С. 4–10.
Закон України про загальну середню освіту // Освіта України. – 1999. – № 25. – С. 5–8.
Іонова О. М. Співзвучність педагогічних поглядів Р. Штайнера і В. Сухомлинського / О. М. Іонова //Педагогіка і психологія : зб. наук. пр. – Х. : ХДПУ, 2004. – Вип. 25. – С. 29–38.