Удосконалення навчального процесу фізичного виховання студентів на основі розвитку мотивації та гуманізму

Authors

  • Олена Додонова

Keywords:

гуманізм, мотивація, мотиваційний тип, потреба, стимулювання, студент, фізичне виховання

Abstract

Актуальність зумовлена зниженням мотивації студентів ВНЗ до занять фізичною культурою та дегуманізацією навчального процесу. Завданням дослідження є ознайомлення з напрямами розвитку мотивації студентів ВНЗ до занять фізичною культурою на основі принципу гуманізму. Методом проведення дослідження став експеримент за допомогою оцінки процесу фізичного виховання студентів ВНЗ на його відповідність принципу гуманізму та виявлення мотиваційних типів студентів із обранням відповідних форм стимулювання. У результаті дослідження доведено необхідність організації навчального процесу фізичного виховання студентів на принципі гуманізму через наукові обґрунтування й емпіричні дослідження оцінки: обґрунтовано необхідність використання тестових методик розвитку мотивації відповідно до цього принципу, надано результат проведеного експерименту застосування адаптованої методики розвитку мотивації в Східно-українському національному університеті ім. В. Даля. Зроблено головні висновки щодо вдосконалення процесу фізичного виховання студентів у ВНЗ, яке потребує дотримання принципу гуманізму; розвиток мотивації є необхідним складником організації навчального процесу фізичного виховання на принципі гуманізму; застосування тестової методики дає змогу управляти мотивацією студентів за допомогою використання підібраних форм стимулювання, що відповідає принципу гуманізму.

References

Дуркин П. К. К проблеме воспитания личной физической культуры у школьников и студентов / П. К. Дуркин, М. П. Лебедева // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. –2000. – № 2. – С. 50–53.

Маркова А. К. Методы изучения, активизации, развития, мотивации, учения в современной зарубежной психологии / А. К. Маркова, Т. А. Матик, А. Б. Орлов // Формирование мотивации учения. – М. : Про-свещение, 1990. – С. 110–122.

Кучеренко В. М. Організація процесу навчання фізичними вправами з врахуванням типів психологічної установки / В. М. Кучеренко, В. В. Шпитальний // Концепція підготовки спеціалістів фізичної культури в Україні. – Луцьк : Надстир’я, 1994. – С. 25–27.

Домашенко А. В. Організаційно-педагогічні засади системи фізичного виховання студентської молоді України : автореф. дис. ... канд. фіз. вих. і спорту : 24.00.02 ; Львівський держ. ін-т фіз. культури / Домашенко А. В. – Львів, 2003. – 20 с.

Раевский Р.Т. Физическое воспитание как действенный фактор обоспечения здоровья студентов / Р. Т. Раевский // Спорт для всіх : наук. і метод. журн., ДонНУ, 2000. – № 1. – С. 5–10.

Савчук С. А. Корекція фізичного стану студентів технічних спеціальностей в процесі фізичного вихо-вання : автореф. дис ... канд. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00.02 ; Луцький держ. Техн. ун-т. / Сав-чук С. А. – Луцьк, 2002. — 19 с.

Закон України “Про освіту” / Всесвітня література в середніх навчальних закладах України – 1996. – № 6. – 64 с.

Національна доктрина розвитку фізичної культури і спорту в Україні / Офіційний вісн. України. – № 39. – К., 2004. – 23с.

Печчеи А. Человеческие качества : монография / Печчеи А. – М. : “Прогресс”, 1985. – 312 с.

Додонова О. А. Гуманізація як педагогічний принцип оптимізації процесу фізичного виховання студентів у вищому навчальному закладі / О. А. Додонова, В. П. Ляпін // Вісн. Чернігів. нац. пед. ун-ту ім. Т. Г. Шевченка. – Вип. № 98. – Т. II. – Чернігів,. – 2012. – С. 130–134.

Published

2016-10-18

Issue

Section

Pedagogical technologies of physical culture teaching

How to Cite

Удосконалення навчального процесу фізичного виховання студентів на основі розвитку мотивації та гуманізму. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 3(19), 136-142. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/812

Most read articles by the same author(s)