Особливості професійно-педагогічної мотивації майбутнього спортивного педагога

Authors

  • Наталія Іванівна Степанченко

Keywords:

спортивний педагог, професійно-педагогічна мотивація, вибір професійної діяльності, професійна спрямованість

Abstract

У статті наведено результати дослідження актуального стану професійно-педагогічної мотивації (вибору професійної діяльності та професійної спрямованості) майбутнього спортивного педагога, оскільки її суттєві відмінності та особливості вивчені недостатньо. В експерименті взяли участь 232 студента І та IV курсів Львівського державного університету фізичної культури. Рівень сформованості ціннісного ставлення
до педагогічної діяльності визначався за допомогою анкетування. Установлено, що 25,33 % студентів І курсу мотивами вибору професійної діяльності обрали отримання диплома. Приблизно чверті опитаних (21,64 %) подобається обрана професія. Бути хорошим спеціалістом хотіли 15,67 % першокурсників; культурною, освіченою людиною – 13,45 %; подобається робота з людьми – 10,45 % студентів. Із I по IV курс мотиви студентів суттєво не змінюються. При цьому низький рівень оцінки педагогічної діяльності в сучасній фізкультурній освіті, якщо не прямо, то опосередковано пов’язаний із низьким статусом професії спортивного
педагога. Визначена динаміка показників професійної спрямованості свідчить про суттєве зниження до четвертого курсу відсотка тих, хто проявляє інтерес до напряму підготовки (із 44,03 % до 10,20 %) та досить високий відсоток студентів у яких відсутній стійкий інтерес до професії (20,15 % на І курсі та 31,63 % на IV курсі).

References

Афанасенкова Е. Л. Мотивы обучения и их изменение в процессе обучения студентов вуза : автореф. дис… канд. психол. наук / Е. Л. Афанасенкова. – М., 2005. – 23 с.

Бадмаева Н. Ц. Влияние мотивационного фактора на развитие умственных способностей / Бадмаева Н. Ц. –Улан-Удэ : ВСГТУ, 2004. – 280 с.

Губа Н. Особливості ціннісно-мотиваційної сфери сучасної студентської молоді / Н. Губа // Психологічні перспективи. – 2009. – Вип. 13. – С. 93–99.

Кусакина С. Н. Мотивация поступления в вуз у старшеклассников и студентов / С. Н. Кусакина //Психологическая наука и образование. – 2008. – № 1. – С. 58–67.

Кучмиева С. И. Мотивационные факторы профессиональной социализации студентов в период обучения в ВУЗе : автореф. дис… канд. социол. наук / С. И. Кучмиева.–Волгоград, 2007.– 24 с.

Published

2016-10-18

Issue

Section

Professional training of specialists in physical culture and sport

How to Cite

Особливості професійно-педагогічної мотивації майбутнього спортивного педагога. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 3(19), 103-105. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/735