Дефініція “готовність” у контексті майбутньої професійної діяльності учителів-предметників у напрямі фізичного виховання учнів
Keywords:
підготовка, готовність, фізичне виховання, учитель-предметник, учніAbstract
У статті розкрито дефеніцію “готовність” учителя-предметника до фізичного виховання в школі. Проаналізовано зміст, компоненти готовності для формування теоретичних знань і практичних умінь та навиків студентів у подальшій професійній діяльності за напрямом “Фізичне виховання”. Завдання дослідження: 1) на основі аналізу науково-методичної літератури з проблеми дослідження та емпіричного досвіду підготовки вчителів-предметників до фізичного виховання учнів визначити особливості трактування поняття“готовність”; 2) визначити компоненти готовності майбутніх учителів-предметників до фізичного виховання учнів. Узагальнивши судження різних науковців щодо цього питання, визначили, що “підготовка” є процесом, а “відповідності” – результатом цього процесу, результатом професійного навчання. Відповідно до цього можна говорити про те, що “готовність до фізичного виховання учнів” є результатом навчально-виховного процесу, який здійснюється через певні компоненти, що між собою взаємопов’язані.
References
Горлова Ю. И. Организационно-педагогические условия формирования готовности будущего учителя к преподаванию предмета “физическая культура” : дис.... канд. пед. наук : 13.00.08 “Теория и методика профессионального образования / Ю. И. Горлова. – Курск, 2007. – 177 с.
Дурай-Новакова К. М. Формирование профессиональной готовности к деятельности / Дурай-Новакова К. М. – М. : Просвещение, 1983. – 356 с.
Дьяченко М. И. Психологические проблемы готовности к деятельности / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович – Минск : БГУ, 1976. – 176 с.
Конькова Р. В. Теория и практика формирования профессиональной готовности учителя физической культуры : автореф. дис.… на соискание учёной степени канд. пед. наук / Р. В. Конькова. – Ставрополь, 2000. – 22 с.
Кругляк О. Я. Підготовка майбутніх учителів до реалізації міжпредметних зв’язків у процесі фізичного виховання молодших школярів : дис.... канд. пед. наук : 13.00.04 / Кругляк Олег Ярославович. – Л., 2005. – 282 с.
Омельяненко І. О. Концептуальні підходи до викладання курсу психології на факультеті фізичної культури / І. О. Омельяненко // Матеріали першої республіканської наукової конференції “Концепція підготовки спеціалістів фізичної культури та спорту в Україні”. – Луцьк : Надстир’я, 1994. – С. 15–16.
Педагогика : учеб. пособие для студ. пед. ин-тов / [ред. Ю. К. Бабанский]. – М. : Просвещение, 1998. – 479 с.
Степанко А. В. Мотивація як компонент готовності майбутніх учителів початкових класів до роботи з фізичного виховання школярів / А. В. Степанко // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту. ім. Лесі Українки : у 3 т. / уклад. А. В. Цьось, С. П. Козіброцький. – Луцьк, 2008. – Т. 1. – С. 249–252.
Филанковский В. В. Теория и практика формирования профессиональной готовности учителя физической культуры : автореф. дис.... на соискание учёной степени д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 “Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры” / В. В. Филанковский.– Ставрополь, 2000. – 36 с.