Фізичний розвиток студенток вищого навчального закладу
Keywords:
фізичний розвиток, фізична культура, спорт, студенти, виховання, стан, розвиток, індекс КетлеAbstract
Проаналізовано фізичний стан студенток вищого навчального закладу в кількості 217 осіб. Розглянуто динаміку низки показників від 1-го по 4-й курс, а саме: окружності частин тіла, маси й довжини тіла студенток. Зроблено висновки щодо їхнього фізичного розвитку, який, за статистикою, відповідає належним нормам. Дослідження фізичного стану дали змогу пізнати закономірності становлення організму, установити оптимальні фізичні навантаження, скласти індивідуальні програми оздоровчого тренування, визначити ефективність занять та основні умови самоконтролю. У наших дослідженнях фізичний розвиток визначався за показниками довжини, маси тіла, окружностей частин тіла та розрахункових індексів. Результати дослідження фізичного розвитку студентів засвідчують, що довжина й маса, окружності частин тіла перебувають у межах вікових норм. Важливим показником фізичного розвитку є довжина тіла, яка належить до соматометричних ознак. Динаміка зросту змінюється залежно від вікового періоду й визначається на молекулярному та клітинному рівнях швидкістю синтезу білка та поділу клітин. Оскільки окремі частини тіла ростуть нерівномірно, то з віком пропорції тіла змінюються. Швидкість росту, а також розміри організму залежать від низки генетичних, ендокринних і середовищних факторів.
References
Алексина Л. А. Морфофункциональные особенности адаптации организма / Алексина Л. А. – Л. :[б. и.], 1998. – 106 с.
Граевская Н. Д. Обоюдная работа врача и педагога в управлении тренировочным процессом / Н. Д. Граевская // Спортивная медицина – М. : Медицина, 1984. – С. 152–169.
Меерсон Ф. З. Адаптация к стрессовым ситуациям и физическим нагрузкам / Ф. З. Меерсон, М. Г. Пшенникова. – М. : Медицина, 1988. – С. 16–20.
Смирнова В. Д. Особенности адаптации внешнего дыхания к физическим нагрузкам у подростков и юношей с различными соматическими типами / В. Д. Смирнова, А. Н. Карякина, Л. А. Ковригович //Физические механизмы адаптации к мышечной деятельности : тезисы докл. ХVІІ Всесоюз. науч. конфер. –
М. : [б. и.], 1984. – С. 212–213.
Соковня-Семенова И. Подросток уверен – жизнь вечная. Здоровье в системе представлений подростков и юношества / И. Соковня-Семенова, Ф. Семенова // Основы безопасности жизнедеятельности. – 1999. – № 7. – С. 13–16.
Сущенко Л. П. Соціальні технології культивування здорового способу життя людини / Сущенко Л. П. –Запоріжжя : [б. в.], 1999. – 308 с.
Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования / А. В. Хуторской // Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 58–64.
Шиян Б. М. Теоретично-методичні основи підготовки вчителів фізичного виховання в педагогічних навчальних закладах : автореф. дис ... . на здобуття наук. ступеня д-ра. пед. наук : спец. 13.00.01 “Теорія та історія педагогіки” / Б. М. Шиян. – К., 1997.– 50 с.