Здоров’язберігальне середовище та здоров’язберігаючі технології у вищому навчальному закладі

Authors

  • Олександр Петрович Митчик Волинський національний університет імені Лесі Українки

Keywords:

здоров’я, студенти, збереження, фізична культура

Abstract

Мета фізичного виховання – формувати у студентів дбайливе ставлення до свого здоров’я і фізичної підготовленості, комплексно розвивати фізичні та психічні здібності, сприяти творчому використанню засобів фізичної культури в організації здорового способу життя. Існують різні підходи до визначення поняття “здоров’язберігальний простір”. Здоров’язберігальне освітнє середовище вищого навчального закладу розглядається як цілеспрямована система умов навчальної діяльності, яка не завдає шкоди здоров’ю, застосування активних форм і методів навчання, спрямованих на збереження і зміцнення здоров’я учасників педагогічного процесу, наявність комфортної психологічної атмосфери в процесі навчальних занять; формування в майбутніх спеціалістів ціннісного відношення до свого здоров’я і здоров’я вихованців. Основні показники ефективності управління здоров’язберігальним простором у вищому навчальному закладі – динаміка захворюваності студентів, рівень їхньої тривожності, працездатність, мотивація до навчання,сформованість здорового способу життя, компетентність викладачів у питаннях зміцнення і збереження здоров’я.

Author Biography

  • Олександр Петрович Митчик, Волинський національний університет імені Лесі Українки
    кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент

References

Бойченко Т. Валеологія – мистецтво бути здоровим / Т. Бойченко // Здоров’я та фізична культура. –2005. – № 2. – С. 1–4.

Ващенко О. Готовність вчителя до використання здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховному процесі / О. Ващенко, С. Свириденко // Здоров’я та фізична культура. – 2006. – № 8. – С. 1–6.

Карасева Т. В. Современные аспекты реализации здоровьесберегающих технологий / Т. В. Карасева //Начальная школа. – 2005. – № 11. – С. 75–78.

Касенок Д. З. Формирование нравственных ценностных ориентаций здорового образа жизни старшеклассников : дис. ... канд. пед. наук / Д. З. Касенок. – Витебск, 1998. – 141 с.

Ляпин В. П. Пути решения физического воспитания в вузах / В. П. Ляпин // Матеріали науково-методичної конференції. – Донецьк : ІПШІ “Наука і освіта”. – 2003. – С.66–68.

Митина Е. П. Здоровьесберегающие технологии сегодня и завтра / Е. П. Митина // Начальная школа. –2006. – № 6. – С. 56–59.

Московченко О. Н. Оптимизация физических нагрузок на основе индивидуальной диагностики адаптивного состояния у занимающихся физической культурой и спортом (с применением компьютерных технологий) : автореф. дис. … д-ра. пед. наук / О. Н. Московченко. – М., 2008. – 62 с.

Оринчук В. А. Педагогические условия формирования качества жизни студентов : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.01 “Общая педагогика, история педагогики и образования” / В. А. Оринчук. – Н. Новгород, 2009. – 20 с.

Подгорная О. Е. Проектирование здоровьесберегающего пространства общеобразовательной школы средствами личностно-ориентированного образования : дис… канд. пед. наук / О. Е. Подгорная. –Тирасполь, 2005. – 211 с.

Сомов Д. С. Теория и методология реализации здоровьясбережения в условиях современного ВУЗа :автореф. дис. … д-ра пед. наук : спец. 13.00.01 “Общая педагогика, история педагогики и образования” /Д. С. Сомов. – Ставрополь, 2007.–42с.

Published

2016-09-23

Issue

Section

Pedagogical technologies of physical culture teaching

How to Cite

Здоров’язберігальне середовище та здоров’язберігаючі технології у вищому навчальному закладі. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 4(20), 156-160. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/602

Most read articles by the same author(s)