Організаційно-методичні особливості корекційного навчання рухових дій дітей із порушеннями слуху

Authors

  • Інна Миколаївна Ляхова Класичний приватний університет

Keywords:

діти з порушеннями слуху, корекційне навчання, цілеспрямовані рухові дії

Abstract

У статті висвітлено організаційно-методичні особливості корекційного навчання дітей із порушеннями слуху рухових дій. Установлено етапність корекційного навчання рухових дій дітей із порушеннями слуху та
спрямованість кожного з них. Їхня реалізація передбачає своєрідний порядок дій (алгоритмізацію) учителя й учнів із порушеннями слуху під час проведення організованої рухової діяльності, що враховує особливості психофізичного розвитку цих дітей. Такий підхід дає змогу створити в дітей із порушеннями слуху адекватне уявлення про рухи, які вивчаються, зменшити кількість грубих помилок під час їхнього виконання, що сприяє інтенсифікації процесу формування знань, рухових умінь і навичок, корекції та розвитку їхньої рухової сфери загалом.

Author Biography

  • Інна Миколаївна Ляхова, Класичний приватний університет
    доктор педагогічних наук, профессор, директор Інституту здоров’я, спорту та туризму

References

Афанасьєва О. Напрямки розвитку фізичної реабілітації слабочуючих дітей / О. Афанасьєва // Спортивний вісник придніпров’я. – Д., 2011. – № 3. – С. 165–167.

Ващенко Л. В. Детская инвалидность и инвалидность с детства как медико-социальная проблема [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://pediatric.mif-ua.com/archive/issue-5026/archive-5036/print.html.

Байкина Н. Г. Коррекционные основы физического воспитания глухих школьников : автореф. дис. … д-ра. пед. наук : спец. 13.00.03 „Специальная педагогика” / Н. Г. Байкина. – М., 1992. – 29 с.

Боскис Р. М. Вопросы специального обучения слабослышащих детей / Р. М. Боскис // Особенности речевого развития у детей при нарушении слухового аналізатора. – М. : АПН РСФСР, 1965. – Вып. 139. – С. 134.

Гозова А. П. Психология трудового обучения глухих / Гозова А. П. – М. : Педагогика, 1979. – 214 с.

Ляхова І. М. Корекційно-педагогічні основи фізичного виховання дітей зі зниженим слухом (теоретико-методичний аспект) : монографія / Ляхова І. М. – Запоріжжя : ГУ “ЗІДМУ”, 2005. – 506 с.

Цивилева Л. В. Обучение катанию на коньках как фактор коррекции двигательных способностей у детей с нарушением слуха : дис. канд. пед. наук : 13.00.03 / Л. В. Цивилева. – Екатеринбург, 2000. –С. 42–48.

Боген М. М. Обучение двигательным действиям / Боген М. М. – М. : Физкультура и спорт, 1985. – 192 с.

Роговик Л. Психомоторика дитини / Л. Роговик. – К. : Главник, 2005. – С. 14.

Начинова О. В. Коррекция отклонений в развитии основных движений у слабовидящих школьников средствами физического воспитания : автореф. дис. канд. пед. наук : спец. 13.00.03 „Специальная педагогика” / О. В. Начинова. – М., 1989. – 20 с.

Published

2016-09-23

Issue

Section

Pedagogical technologies of physical culture teaching

How to Cite

Організаційно-методичні особливості корекційного навчання рухових дій дітей із порушеннями слуху. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 4(20), 146-150. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/600

Most read articles by the same author(s)