Інтеграція змісту дисциплін природничо-наукового циклу як умова формування здоров’язберігальної компетентності майбутніх учителів фізичної культури
Keywords:
учитель фізичної культури, природничо-наукова підготовка, компетентнісний та інтеграційний підходиAbstract
Компетентнісний підхід до підготовки фахівців передбачає орієнтацію на міждисциплінарні зв’язки. Процес природничо-наукової підготовки майбутніх учителів фізичної культури не відповідає цим вимогам. Одним зі шляхів розв’язання цієї проблеми є створення на випускних курсах інтегрованих дисциплін із метою формування в студентів здоров’язберігальної компетентності. У статті пропонують теоретичне обґрунтування й описують педагогічну модель інтеграції змісту дисциплін циклу природничо-наукової підготовки навчального плану майбутніх учителів фізичної культури, яка сприяє формуванню їх здоров’язберігальної компетентності. Результати дослідження показали, що впровадження в навчальний процес інтегрованого курсу “Здоров’язберігальна діяльність учителя фізичної культури” забезпечує формування в студентів факультету фізичного виховання компетентності створювати здоров’язберігальне навчальне середовище. Отже, компетентнісний та інтеграційний підходи до змісту освіти відкривають нові можливості для становлення гуманістичної моделі природничо-наукової підготовки майбутніх учителів фізичної культури.
References
Іванова Л. І. Фізичне виховання учнів з відхиленнями у стані здоров’я : [метод. посіб.] / Іванова Л. І. – К. : Літера ЛТД, 2012. –320 с.
Концепція Загальнодержавної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на 2012–2016 роки. Розпорядження КМУ № 828-р від 31.08.11 року.
Концепція проекту Загальнодержавної цільової соціальної програми “Формування здорового способу життя молоді України” на 2013–2017 роки [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://shkola. ostriv.in.ua/ publication/code-35a9330d00c42/list-bd57d40b26
Національна доктрина розвитку фізичної культури і спорту. Указ Президента України № 1148 від 28 вересня 2004 року.
Белкин А. С. Компетентность. Профессионализм. Мастерство / Белкин А. С. – Челябинск : Юж.-Урал. кн. изд-во, 2004. – 176 с.
Інтеграція навчального процесу як чинник розвитку пізнавальної активності учнів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/lessons _summary/proftech/24899/
Євгеньєва Л. Я. Особливості підготовки студентів по курсу “Медико-біологічні основи фізичної культури” / Євгеньєва Л. Я., Земцова І. І., Бризнак В. П. : матеріали першої респуб. конф. [“Концепція підготовки спеціалістів фізичної культури в Україні”]. – Луцьк : Надстир’я, 1994. – С. 73.
Міщенко В. С. Новий підхід до викладання дисциплін медико-біологічного циклу в інститутах фізичної культури : матеріали першої респуб. конф. [“Концепція підготовки спеціалістів фізичної культури в Україні”] / В. С. Міщенко, М. П. Дудін, О. М. Щегольков, В. М. Морозов. – Луцьк : Надстир’я, 1994. – С. 66–67.
Пушкар М. П. Шляхи удосконалення викладання медико-біологічних дисциплін у вузах фізичного виховання та спорту на базовому етапі навчання : матеріали другої всеук. наук.-практ. конф. [“Концепція підготовки спеціалістів фізичної культури в Україні”] / М. П. Пушкар, М. М. Філіппов, В. А. Цирульников, О. Д. Кривчикова, В. А. Климук. – Київ ; Луцьк : РВВ “Вежа” ВНУ ім. Лесі Українки, 1996. – С. 470–475.
Войнар Ю. Подготовка специалистов по физическому воспитанию и спорту: вопросы и возможные решения / Ю. Войнар // Тези доп. IV Міжнар. наук. конгр. “Олімпійський спорт і спорт для всіх: проблеми здоров’я, рекреації, спортивної медицини та реабілітації”. – К. : Олімпійська л-ра., 2000. – С. 467.