Пріоритети та перспективи акмеологічного зростання вчителя фізичної культури в умовах модульного навчання
Keywords:
акмеологія, модульне навчання, учитель фізичної культури, педагогічна майстерністьAbstract
Сучасні дослідження, що здійснюються центральним інститутом післядипломної педагогічної освіти, обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти України, в основному спрямовані на формування нової методології післядипломної педагогічної освіти, пошук нових форм і методів цілеспрямованого впливу на педагога в систему неперервної освіти. Слід відзначити, що вектор наукових інтересів більшості вчених переважно зорієнтований на модернізацію форм і методів курсового підвищення кваліфікації педагогічних працівників. При цьому недостатньо уваги приділялося акмеологічному зростанню вчителя в умовах оновлення змісту навчальних дисциплін, які вони викладають. Методична робота з учителями фізичної культури, на нашу думку, сьогодні повинна створити сприятливі умови для збалансованого поєднання теорії й практики, де фахівець мав би змогу ознайомитися не лише з педагогічними новаціями, а й набувати умінь користуватися й оптимально застосовувати їх у професійній діяльності в сучасних оновлених умовах.
References
Абульханова-Славская К. А. Акмеология вчера, сегодня, завтра / К. А. Абульханова-Славская, А. А. Бодалев, А. А. Деркач /Прикладная психология и психоанализ. – М., 1997. – № 1. – С. 1–26.
Авдєєва І. М. Інноваційні комунікативні технології в роботі куратора академгрупи Міністерство освіти і науки України : навч. посіб. для вузів / І. М. Авдєєва, І. М. Мельникова. – К. : Професіонал, 2007. – 293 с.
Анисимов О. С. Основы общей и управленческой акмеологии / О. С. Анисимов, А. А. Деркач – М. : [б. и.], 1995.
Бібік Н. М. Проблеми професійного вдосконалення вчителя початкових класів / Н. М. Бібік // Післядипломна освіта в Україні. – 2002. – № 2.
Деркач А. А. Акмеология : учебник. / под общ. ред. А. А. Деркача –М. : РАГС, 2002.
Зязюн І. А. Педагогічна майстерність : підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос ; за ред. І. А. Зязюна. – К. : Вища шк., 2004. – 422 с.
Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Кузьмина Н. В. – М. : Высш. шк., 1990. – 117 с.
Мариновська О. Я. Готовність учителя до професійної діяльності як об’єкт психолого-педагогічних досдіджень / О. Я. Мариновська // Наук. часоп. Нац. пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова : зб. наук. пр. Серія 16 : Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. – К. : НПУ, 2006. – Вип. 5 (15). – С. 27–33.
Маркова А. К. Психология профессионализма / Маркова А. К. – М. : [б. и.], 1996.
Мартиненко С. Шляхи удосконалення навчального процесу на факультетах післядипломної освіти / С. Мартиненко // Кроки до демократичної освіти. Спеціальний випуск : Освіта дорослих в Україні. – 2002.
Набока Л. Я. Особливості навчання дорослих з погляду педагогічної технології / Л. Я. Набока // Післядипломна освіта в Україні. – 2007. – № 1. – С. 49–51.
Покроєва Л. Д. Сучасний навчальний заклад – Школа сприяння здоров’ю : матеріали Всеукр. наук.-практ. семінару / ред. група : Л. Д. Покроєва, С. Є. Вольянська, І. В. Волкова. – Х. : ХОНМІБО, 2006. –148 с.
Презлята Г. В. Самоосвіта в міжкурсовий період (учителю фізичної культури) / Презлята Г. В. − Івано-Франківськ : [б. в.], 2000. – 90 с.
Протасова Н. Г. Методологічні основи розвитку та вдосконалення системи післядипломної освіти фахівців / Н. Г. Протасова //Післядипломна освіта в Україні. – 2002. – № 2. – С. 7–10.
Руссол В. М. Вивчення рівня професійної культури і потреб учителів як умова оптимізації післядипломної освіти / В. М. Руссол // Обрії. – 2001 – № 2. – С. 3–12.
Руссол В. М. Професійний розвиток педагога в системі півслядипломної освіти / В. М. Руссол // Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. – Тенденції розвитку методичної роботи в системі післядипломної освіти педагогів. – Івано-Франківськ : [б. в.], 2003 – С. 12–18.
Семиченко В. А. Психологія педагогічної діяльності : навч. посіб. для студ. вищ. пед. навч. закл. / Семиченко В. А. – К. : Вища шк., 2004. – 336 с.
Сігаєва Л. Є. Характеристика структури освіти дорослих в сучасній Україні / Л. Є. Сігаєва // Вісн. Житом. держ. ун-ту ім. Івана Франка. – 2011. – С. 38–42.