Особливості та напрями укладання нормативних вимог із фізичного виховання для студентів ВНЗ України
Keywords:
нормативні основи, студенти, фізичне вихованняAbstract
У статті проаналізовано зміст та структуру нормативного забезпечення фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів України впродовж ХХ ст. Аналіз документів нормативного забезпечення
фізичного виховання студентів дав підставу виділити чотири періоди їх розвитку, зумовлених соціально-історичними, військово-політичними, економічними, загальноосвітніми й культурними умовами відповідного
часового відтинку історії. Це, зокрема, такі періоди: 20–30-ті роки; 40–60-ті роки; 70–80-ті роки XX ст. та сучасний пострадянський період. Кожен із них мав свої характерні особливості, пов’язані зі стратегічними
державними завданнями, які ставилися загалом перед галуззю фізичної культури. Так, у 20–30-х роках XX ст. воно мало виражену військову спрямованість. У 40–60-х роках відбувається поглиблення військової спрямованості комплексу ГПО. У 70–80-х роках поряд із військовою нормативне забезпечення починає набувати спортивної спрямованості, уперше наголошується на проблемі покращення здоров’я населення та виділяються оздоровчі завдання. У 90-х роках нормативне забезпечення фізичного виховання має всі риси спортивної спрямованості. Сьогодні немає нормативних документів, які б регламентували роботу з фізичного виховання у вищих навчальних закладах.
References
Канішевський С. М. Науково-методичні та організаційні основи фізичного самовдосконалення студентства / Канішевський С. М. – К. : ІЗМН, 1999. – 70 с.
Козіброцький С. П. Програмно-нормативні основи фізичного виховання студентів (історико-методологічний аналіз) : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту / С. П. Козіброцький. – Львів, 2002. – 16 с.
Сабіров О. Здоров’я студента як національно-культурна цінність в освітньому євроінтеграційному просторі / О. Сабіров // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2009. – № 2 (6). –С. 16–21.