Фізичне виховання обдарованих дітей у контексті гуманістичної парадигми

Authors

  • Надія Іванівна Ашиток Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

Keywords:

здоровий спосіб життя, здоров’я, оздоровлення, виховна діяльність, фізична культура, моральні якості, гармонійно розвинута особистість

Abstract

У статті автор робить спробу проаналізувати та узагальнити досягнення дослідників проблеми фізичного особистісно орієнтованого виховання в контексті гуманістичної парадигми. Збереження й зміцнення здоров’я сприяє виконанню людиною своїх функцій через діяльність з оздоровлення умов життя – праці, відпочинку, побуту. Основним завданням освіти є виховання гармонійно розвинутої особистості. При цьому слід приділяти належну увагу і фізичному, і моральному розвитку.

Author Biography

  • Надія Іванівна Ашиток, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
    доктор філософських наук, доцент

References

Амосов Н. М. Раздумья о здоровье. – 3-е изд., доп. и перераб. / Амосов Н. М. – М. : Физкультура и спорт, 1987. – 234 с.

Гутько И. П. Азбука здоров’я / Гутько И. П. – Минск : Полымя, 1988. – 139 с.

Донець В. Оздоровча спрямованість фізичного виховання [Електронний ресурс] / В. Донець, Ю. Мороз. – Режим доступу : http://www.google.com.ua/url

Доротюк В. І Індивідуальна своєрідність творчо обдарованої дитини / В. І. Доротюк // Обдарована дитина. – 2000. – № 1. – С. 5–10.

Закон України “Про освіту” № 1801–IV (1801–15) від 17.06.2004 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg =1060-12

Закон України про охорону дитинства (26 квітня 2001 р. № 2402-ІІІ) / Права дитини: від витоків до інновацій : зб. текстів, метод. і інформ. матеріалів. – К. : Либідь,– 2002. – 280 с.

Капська А. Й. Соціальна робота: технологічний аспект : [навч. посіб.] / Капська А. Й. – К. : [б. в.], 2004. – 347 с.

Концепція позашкільної освіти й виховання : інформ. зб. Мін. освіти України. – К., 1996. – № 7. – 132 с.

Кульчицька О. І. Соціально-психологічні фактори формування таланту / О. І. Кульчицька // Обдарована дитина. – 2005. – № 8. – С. 3–10.

Кульчицька О. І. Специфіка дитячої обдарованості / О. І. Кульчицька // Обдарована дитина. – 2001. – № 1. – С. 3–10.

Линець М. М. Витривалість, здоров’я, працездатність / Линець М. М. – Львів : [б. в.], 1993. – 397 с.

Линець М. М. Основи методики розвитку рухових якостей : навч. посіб. для фізкультур. вузів /Линець М. М. – Львів : Штабр, 1997. – 265 с.

Савенко А. И Одарённые дети в детском саду и школе / Савенко А. И. – М. : Академия, 2000. – 232 с.

Слободянюк Л. І. Особливості пам’яті дітей з підвищеними розумовими здібностями / Л. І. Слободянюк // Практична психологія та соціальна робота. – 2000. – № 8. – С. 43–48.

Терепищий С. О. Обдарована молодь України / Терепищий С. О. – К. : ВМГО “Союз обдарованої молоді”, 2008. – 158 с.

Физическая культура студента : учеб. для студ. высш. учеб. заведений / [под ред. проф. В. И. Ильинича]. – М. : Гардарики, 2002. – 287 с.

Published

2016-09-23

Issue

Section

Historical, philosophical, juristic and organizational problems of physical culture

How to Cite

Фізичне виховання обдарованих дітей у контексті гуманістичної парадигми. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 4(20), 3-7. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/563