Особливості проведення гідротерапії дітям з аутизмом

Authors

  • Ольга Борисівна Нагорна Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Наталія Євгенівна Михайлова Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука

Keywords:

аутизм, корекція, гідротерапія, загальна, дрібна моторика, комунікативна функція

Abstract

В осіб з аутизмом спостерігається безліч форм повторюваної або обмеженої поведінки: стереотипи, імпульсивна поведінка, потреба в одноманітності, опір змінам; ритуальна поведінка, обмежена поведінка, аутоагресія. Дослідження цієї проблеми упродовж декількох десятиліть дало змогу визначити характерні закономірності клініко-діагностичної картини цього захворювання. Із клінічного погляду, ранній дитячий аутизм є одним із найбільш важких порушень розвитку. Основне завдання статті – дослідити ефективність впливу засобів фізичної реабілітації (гідротерапії) на фізичний стан дітей з аутизмом. Методи дослідження – аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури з теми; аналіз карт обстежень дітей із аутизмом; педагогічне спостереження. Дослідження довело, що одним з ефективних засобів корекції розвитку дітей з аутизмом є проведення систематичних занять із гідрокінезотерапії, яка повинна проводиться з урахуванням характерних особливостей захворювання та індивідуальностей дитини. Застосування гідрокінезотерапії дітей з аутизмом покращує комунікативні функції дитини, загальну та дрібну моторику, формує мотивацію до занять.

Author Biographies

  • Ольга Борисівна Нагорна, Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
    кандидат наук з фізичного виховання та спорту, старший викладач кафедри корекційної освіти
  • Наталія Євгенівна Михайлова, Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука
    кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, завідувач кафедри теорії і методики фізичного виховання та адаптивної фізичної культури

References

Аутичні діти. Корекція комунікативних навиків [Електронний ресурс]. – Режим доступу : osvita.ua/vnz/ reports/psychology/9698/

Аршатская О. С. Психологическая помощь ребенку раннего возраста при формирующемся детском аутизме / О. С. Аршатская. – 2005. – № 2. – С. 46–56.

Аутизм : метод. рек. по психолого-педагогической коррекции. Сб. метод. работ /под ред. А. С. Морозова. – М. : Сигнал, 2001.– 187 с.

Гилберт К. Аутизм: медицинское и педагогическое воздействие : кн. для педагогов-дефектологов / К. Гилберт, Т. Питерс ; пер. с англ. О. В. Деряевой. – М. : ВЛАДОС, 2003. – 144 с. –(Коррекционная педагогика).

Детский аутизм: хрестоматия : учеб. пособие для студ. высш. и сред. учеб. заведений / [сост. Л. М. Шипицына]. – 2-е изд., перераб. и доп. – СПб. : Дидактика плюс, 2001. – 367 с.

Ковалец И. В. Азбука эмоций: Практическое пособие для работы с детьми, имеющими отклонения в психофизическом развитии и эмоциональной сфере : метод. пособие / И. В. Ковалец. – М. : ВЛАДОС, 2004. – 133 с.

Лебединская К. С. Дети с нарушениями ранний детский аутизм / К. С. Лебединская, О. С. Никольская, Е. Р. Баенская. – М. : Просвещение, 1989. – 95 с.

Лебединская К. С. Диагностика раннего детского аутизма. Начальные проявления / К. С. Лебединская, О. С. Никольская. – М. : Просвещение, 1991. – 96 с.

Никольская О. С. Аутичный ребенок: пути помощи / О. С. Никольская, Е. Р. Баенская, М. М. Либлинг. – 2-е изд., стер. – М. : Теревинф, 2000. – 333 с.

Питерс Т. Аутизм: от теоретического понимания к педагогическому воздействию : кн. для педагогов- дефектологов / Т. Питерс. – М. : ВЛАДОС, 2002. – 238 с.

Published

2016-07-04

Issue

Section

Therapeutic physical training, sports medicine and physical rehabilitation

How to Cite

Особливості проведення гідротерапії дітям з аутизмом. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 1(21), 295-298. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/530