Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів на заняттях із фізичного виховання у вищому навчальному закладі

Authors

  • Геннадій Володимирович Стадніков Національний університет «Острозька академія»

Keywords:

гуманізація фізичного виховання, студенти, навчально-пізнавальна діяльність, методики дослідження, самооцінка власного здоров’я, статистичні показники

Abstract

Проведення дослідження зі студентським контингентом для самовизначення рівня здоров’я за загальновідомими та широко апробованими методиками дасть змогу молоді зрозуміти, що одним із найважливіших станів людини є здоров’я, та залучить їх до наукової діяльності. Завдання роботи – ознайомити студенток з основами самооцінки, самопізнання власного здоров’я; визначити стан здоров’я за методикою В. П. Войтенка та ступінь ризику розвитку серцево-судинних захворювань за методикою С. О. Душаніна; здійснити первинну класифікацію показників; оцінити статистичну достовірність досліджуваних груп. Методи й організація дослідження: аналіз і синтез, систематизація та узагальнення даних наукової й науково-методичної літератури; етап констатувального експерименту; математико-статистичні методи обробки результатів. У жовтні-листопаді 2012 р. досліджувалося 116 осіб. У роботі подано характеристики показників стану здоров’я за методикою В. П. Войтенка та ступеня ризику розвитку серцево-судинних захворювань студенток першого курсу за методикою С. О. Душаніна, зроблено первинну класифікацію результатів. Оцінено статистичну достовірність досліджуваних груп. Отже, побудова навчального процесу з фізичного виховання на принципах гуманізації сприяє підбору навчального матеріалу, який має особистісне значення для кожного. Середньостатистичні показники всіх чотирьох груп належать за показниками стану здоров’я (методика В. П. Войтенка) до посереднього; за показниками ступеня розвитку серцево-судинних захворювань – до мінімального ризику. За параметричним критерієм Фішера функціональні показники нестабільні у групах 1–3 і 1–4 (методика В. П. Войтенка), а також у групах 1–2 та 1–3 (методика С. О. Душаніна).

Author Biography

  • Геннадій Володимирович Стадніков, Національний університет «Острозька академія»
    старший викладач, завідувач кафедри фізичного виховання

References

Завидівська Н. Шляхи оптимізації фізкультурно-спортивної діяльності студентів вищих навчальних закладів / Н. Завидівська, І. Ополонець // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я в сучасному суспільстві : зб. наук. пр. / за ред. А. В. Цьося. – Луцьк, 2010. – № 2. – С. 50–54.

Кожевнікова Л. К. Гуманізація фізичного виховання як умова формування педагогічної креативності студентів / Л. К. Кожевнікова, З. Г. Дзюба, Н. І. Вертелецька // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2009. – С. 140–145.

Кузнєцова О. Т. Оздоровче тренування студентів : навч. посіб. / О. Т. Кузнєцова. – К. : Вид-во Європ. ун-ту, 2010. – 310 с.

Кузнєцова О. Т. Здоров’язбереження студентської молоді в умовах вищого навчального закладу / О. Т. Кузнєцова, О. В. Сініцина, Л. А. Петрук // Сучасні проблеми фізичного виховання і спорту шко-

лярів та студентів України : матеріали ХІІ Всеукр. наук.-практ. конф. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2012. – Т. І. – С. 130–134.

Пильненький В. В. Організаційно-методичні основи організації оздоровчого тренування студентів з низьким рівнем соматичного здоров’я : дис. … канд. наук з фіз. вих. і спорту. за спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення». – Львів, 2005 р.

Published

2016-07-04

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів на заняттях із фізичного виховання у вищому навчальному закладі. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 1(21), 256-261. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/519