Особливості функціональних показників дітей різних соматотипів у період між 8 і 10 роками

Authors

  • Віктор Васильович Слюсарчук Кременецький обласний гуманітарно-педагогічний інститут імені Тараса Шевченка
  • Олександр Миколайович Гурковський Кременецький обласний гуманітарно-педагогічний інститут імені Тараса Шевченка

Keywords:

функціональні показники, діти молодшого шкільного віку, соматотип

Abstract

У тих самих дівчаток і хлопчиків різних соматотипів у період між 8 і 10 роками вивчали вияв та зміну функціональних показників. Установлено, що дівчатка й хлопчики одного віку, але різних соматотипів відзначаються схожими тенденціями та особливостями зміни цих показників. У першому випадку – це досить високий рівень розвитку функції із забезпечення аеробних метаболічних реакцій, вищі аеробні й нижчі анаеробні можливості, вияв перших на досягнутому рівні при зростанні других і нижчий від необхідного стан функціонування більшості досліджуваних систем організму. Особливості пов’язані, передусім, із віком, протягом якого в представників певного соматотипу погіршується стан функціонування окремих систем організму. Зазначене свідчить про необхідність урахування отриманих даних під час вибору оптимальних параметрів фізичних навантажень та розроблення програми, спрямованої на підвищення функціональних можливостей дітей молодшого шкільного віку в процесі фізичного виховання.

Author Biographies

  • Віктор Васильович Слюсарчук, Кременецький обласний гуманітарно-педагогічний інститут імені Тараса Шевченка
    кандидат наук з фізичного виховання і спорту, старший викладач
  • Олександр Миколайович Гурковський, Кременецький обласний гуманітарно-педагогічний інститут імені Тараса Шевченка
    викладач кафедри медико-біологічних основ фізичного виховання

References

Вишневский В. А. Здоровьесбережение в школе (педагогические стратегии и технологии) / В. А. Вишневский – М. : Изд-во Теория и практика физической культуры, 2002. – 270 с.

Гасюк І. Л. Програмування оздоровчої спрямованості уроків фізичної культури для дівчат 11–14 років різних соматотипів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02. Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення / І. Л. Гасюк. – Львів, 2003. – 20 с.

Глазирін І. Д. Основи диференційованого фізичного виховання / І. Д. Глазирін. – Черкаси : Відлуння, 2003. – 352 с.

Дарская С. С. Техника определения типов конституции у детей и подростков / С. С. Дарская // Оценка типов конституции у детей и подростков. – М. : [б. и.], 1975. – С. 45–54.

Дубогай О. Д. Навчання в русі. Здоров’язберігаючі педагогічні технології в початковій школі : навч. посіб. / О. Д. Дубогай. – К. : [б. в.], 2005. – 112 с.

Єдинак Г. А. Генетичні маркери і сучасні тенденції фізичного виховання / Г. А. Єдинак // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2001. – № 4. – С. 91–94.

Зубаль М. В. Розвиток і вдосконалення фізичних якостей хлопців 7–17 років різних соматотипів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. вих. і спорту : спец. : 24.00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / М. В. Зубаль. – Львів, 2009. – 19 с.

Изаак С. И. Статистические модели дифференцированной оценки двигательных возможностей детей и молодёжи : автореф. дис. на соискание учёной степени канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры» /С. И. Изаак. – М., 1997. – 21 с.

Коваленко Т. Г. Социально-биологические основы физической культуры : монография / Т. Г. Коваленко. – Волгоград : Изд-во ВГУ, 2000. – 224 с.

Кротов Г. В. Диференційоване програмування розвитку рухових здібностей дівчат початкової школи з урахуванням соматотипу : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізична культура, основи здоров’я)» / Г. В. Кротов. – К., 2010. – 21 с.

Круцевич Т. Ю. Контроль в физическом воспитании детей, подростков и юношей : учеб. пособие / Т. Ю. Круцевич, М. И. Воробьев. – Киев : ТОВ «Полиграф-Експресс», 2005 – 195 с.

Морфофункциональные, психофизиологические показатели и двигательные качества детей 7–10-летнего возраста разных типов конституции : метод. рек. / под ред. В. Ю. Давыдова. – Волгоград : ВГИФК, 1994. – 32 с.

Москаленко Н. В. Фізичне виховання молодших школярів : монографія / Н. В. Москаленко. – Дніпропетровськ : Вид-во «Інновація», 2007. – 252 с.

Никитюк Б. А. Интеграция знаний в науках о человеке (интегративная анатомическая антропология) / Б. А. Никитюк. – М. : СпортАкадемПресс, 2000. – 440 с.

Основи здоров’я і фізична культура : прогр. для загальноосвітніх навч. закл. 1–11 класи. – К. : Почат. шк., 2001. – 112 с.

Published

2016-07-04

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Особливості функціональних показників дітей різних соматотипів у період між 8 і 10 роками. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 1(21), 242-247. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/516