Чинники формування здоров’я засобами фізичного виховання дітей 5-ти та 6-ти років міської й сільської місцевості
Keywords:
стан здоров’я, діти 5-ти й 6-ти років, міська та сільська місцевість, фізична активністьAbstract
Спостерігається стійка тенденція, що призводить до суттєвого зниження показників здоров’я і темпів розвитку дітей 5-ти й 6-ти років. Завдання роботи: 1) проаналізувати загальний стан здоров’я дітей 5-ти та
6-ти років Сумської області; 2) висвітлити тенденції захворюваності на основі проведеного дослідження на базі Сумської обласної дитячої клінічної лікарні; 3) зробити відповідні висновки на основі отриманих практичних результатів. Методи дослідження – аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, педагогічне анкетування, методи математичної статистики. Дослідження здійснено на базі Сумської обласної дитячої клінічної лікарні. У ньому взяло участь 20 дітей 5-ти й 6-ти років. Усі обстежені належали (за даними медичних карт) до основної групи з фізичного виховання. Соціологічне дослідження показало, що діти міської місцевості хворіють частіше, ніж сільські. Отже, на здоров’я дітей 5-ти й 6-ти років вагомий має вплив місце проживання. Перспективою нашої подальшої діяльності є розробка та впровадження оздоровчих технологій у дошкільних закладах освіти для дітей 5-ти й 6-ти років із метою зміцнення їхнього здоров’я.
References
Андрющенко Т. К. Формування ціннісного ставлення до власного здоров’я в дітей старшого дошкільного віку : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Дошкільна педагогіка» / Т. К. Андрющенко. – К., 2007. – 20 с.
Богініч О. Л. Природа і рух / О. Л. Богініч, Г. В. Бєлєнька. – К. : Кобза, 2003. –192 с.
Гвоздецька С. В. Корекція психофізичного стану дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку в процесі занять з фізичного виховання / С. В. Гвоздецька // Молода спортивна наука України : зб. наук. ст. асп. галузі фіз. культури та спорту. – Львів : ЛДІФК, 2004. – Вип. 8. – С.74–78.
Горяїнова Л. О. Школу здоров’я – створюємо самі! (Порадник для педагогів, управлінців, творчих вчителів) /Л. О. Горяїнова, Н. О. Холодова. – Х. : [б. в.], 2002. – 32с.
Денисенко Н. Ф. Через рух – до здоров’я / Н. Ф. Денисенко, О. П. Аксьонова. – Тернопіль : Мандрівець, 2009. – 88 с.
Королева Т. П. Особенности психомоторного развития дошкольников, живущих в городской и сельской местности / Т. П. Королева // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. –2002. – № 4. – С. 54-55.
Кузнєцов В. А. Функціональна готовність дітей до школи / В. А. Кузнєцов // Дошкільне виховання. – 1998. – № 8. – С.4–5.
Сак Н. М. Анатомія і спортивна морфологія І. Анатомія рухового апарата і спортивна морфологія /Н. Н. Сак, А. Є. Сак. – Х. : ХДАФК, 2009. – 128 с.
Сварковська Л. А. Чинники формування здоров’я та фізичного стану вихованців дошкільних закладів /Л. А. Сварковська // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2010. – №1(3) – С. 323–330 Електронний ресурс. Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/ pednauk/2010_1/323.pdf