Зміни рівня фізичного здоров’я студентів залежно від переважання типу автономної нервової системи
Keywords:
студенти, рівень фізичного здоров’я, автономна нервова системаAbstract
Рівень фізичного виховання у вищій школі не сприяє ефективному зменшенню дефіциту рухової активності студентів, що є однією з причин різних відхилень у їхньому здоров’ї. Стан здоров’я молоді є необхідною
умовою й визначальним моментом благополуччя суспільства та його прогресивного розвитку. Завдання дослідження – оцінити ефективність впливу запропонованих рухових режимів загальнофізичних навантажень залежно від переважання типу автономної нервової системи над рівнем фізичного здоров’я студентів. Основним принципом впливу рухової активності студентів основної групи з різним типом автономної нервової системи був принцип індивідуалізації фізичних навантажень, не скидаючи з терезів систематичності та поступовості. Навантаження за обсягом були оптимальними, відповідали рівню підготовленості, що значно залежало від переважання типу автономної нервової системи. Усім студентам провели експрес-оцінку загального рівня фізичного здоров’я за Г. Л. Апанасенко на початку й наприкінці дослідження. Завдяки враху-ванню переважання типу автономної нервової системи, достовірно вищі показники рівня фізичного здоров’я виявлено наприкінці дослідження серед студентів основної групи, у яких загальна оцінка рівня фізичного здоров’я досягала вищого від середнього рівня.
References
Агаджанян Н. А. Проблемы адаптации и учение о здоровье / Н. А. Агаджанян, Р. М. Баевский, А. П. Берсенева. – М. : Изд-во РУДН, 2006. – 284 с.
Бабенко В. Г. Загальні передумови успішності фізичного виховання студентів спеціальної медичної групи /В. Г. Бабенко, Л. Г. Євдокимова, Ю. І. Тупиця, Г. Л. Хапсаліс // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2011. – № 12. – С. 5–8.
Булатова М. Здоров’я і фізична підготовленість населення України / М. Булатова, О. Литвин // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – К., 2004. – № 1. – С. 4–9.
Драчук А. І. Динаміка стану здоров’я студентів гуманітарних вищих закладів освіти / А. І. Драчук // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту.– Х.:ХДАДМ (ХХПІ), 2002. – № 22. – С. 23–28.
Журавель О. О. Проблема формування вмінь і навичок фізичного самовдосконалення студентів в сучасних умовах функціонування системи вищої освіти / О. О. Журавель // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2012. – № 3. – С. 57–60.
Коробейніков Г. В. Психофізіологічне забезпечення діагностики функціонального стану висококваліфікованих спортсменів / Г. В. Коробейніков, С. М. Бітко, Л. Д. Сакаль, Г. В. Россоха, І. В. Кулініч // Актуальні проблеми фізичної культури і спорту. – К. : Наук. світ, 2003. – С. 53–60.
Магльований А. В. Характеристика показників фізичної працездатності студенток медичного університету / А. В. Магльований, О. Б. Кунинець, О. А. Дзівенко // Фізіол. журн. – Одеса, 2010. – Т. 48. – № 2. – С. 262.
Павлік А. І. Побудова процесу підготовки кваліфікованих спортсменів у циклічних видах спорту з урахуванням удосконалення провідних факторів структури функціональної підготовленості / А. І. Павлік, Ю. А. Полатайко // Актуальні проблеми фізичної культури і спорту. – 2003. – № 1. – С. 104–109.