Зміни рівня фізичного здоров’я студентів залежно від переважання типу автономної нервової системи

Authors

  • Тетяна Василівна Кучер Кременецький обласний гуманітарно-педагогічний інститут імені Тараса Шевченка

Keywords:

студенти, рівень фізичного здоров’я, автономна нервова система

Abstract

Рівень фізичного виховання у вищій школі не сприяє ефективному зменшенню дефіциту рухової активності студентів, що є однією з причин різних відхилень у їхньому здоров’ї. Стан здоров’я молоді є необхідною
умовою й визначальним моментом благополуччя суспільства та його прогресивного розвитку. Завдання дослідження – оцінити ефективність впливу запропонованих рухових режимів загальнофізичних навантажень залежно від переважання типу автономної нервової системи над рівнем фізичного здоров’я студентів. Основним принципом впливу рухової активності студентів основної групи з різним типом автономної нервової системи був принцип індивідуалізації фізичних навантажень, не скидаючи з терезів систематичності та поступовості. Навантаження за обсягом були оптимальними, відповідали рівню підготовленості, що значно залежало від переважання типу автономної нервової системи. Усім студентам провели експрес-оцінку загального рівня фізичного здоров’я за Г. Л. Апанасенко на початку й наприкінці дослідження. Завдяки враху-ванню переважання типу автономної нервової системи, достовірно вищі показники рівня фізичного здоров’я виявлено наприкінці дослідження серед студентів основної групи, у яких загальна оцінка рівня фізичного здоров’я досягала вищого від середнього рівня.

Author Biography

  • Тетяна Василівна Кучер, Кременецький обласний гуманітарно-педагогічний інститут імені Тараса Шевченка
    асистент кафедри теорії та методики фізичного виховання

References

Агаджанян Н. А. Проблемы адаптации и учение о здоровье / Н. А. Агаджанян, Р. М. Баевский, А. П. Берсенева. – М. : Изд-во РУДН, 2006. – 284 с.

Бабенко В. Г. Загальні передумови успішності фізичного виховання студентів спеціальної медичної групи /В. Г. Бабенко, Л. Г. Євдокимова, Ю. І. Тупиця, Г. Л. Хапсаліс // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2011. – № 12. – С. 5–8.

Булатова М. Здоров’я і фізична підготовленість населення України / М. Булатова, О. Литвин // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – К., 2004. – № 1. – С. 4–9.

Драчук А. І. Динаміка стану здоров’я студентів гуманітарних вищих закладів освіти / А. І. Драчук // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту.– Х.:ХДАДМ (ХХПІ), 2002. – № 22. – С. 23–28.

Журавель О. О. Проблема формування вмінь і навичок фізичного самовдосконалення студентів в сучасних умовах функціонування системи вищої освіти / О. О. Журавель // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2012. – № 3. – С. 57–60.

Коробейніков Г. В. Психофізіологічне забезпечення діагностики функціонального стану висококваліфікованих спортсменів / Г. В. Коробейніков, С. М. Бітко, Л. Д. Сакаль, Г. В. Россоха, І. В. Кулініч // Актуальні проблеми фізичної культури і спорту. – К. : Наук. світ, 2003. – С. 53–60.

Магльований А. В. Характеристика показників фізичної працездатності студенток медичного університету / А. В. Магльований, О. Б. Кунинець, О. А. Дзівенко // Фізіол. журн. – Одеса, 2010. – Т. 48. – № 2. – С. 262.

Павлік А. І. Побудова процесу підготовки кваліфікованих спортсменів у циклічних видах спорту з урахуванням удосконалення провідних факторів структури функціональної підготовленості / А. І. Павлік, Ю. А. Полатайко // Актуальні проблеми фізичної культури і спорту. – 2003. – № 1. – С. 104–109.

Published

2016-07-04

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Зміни рівня фізичного здоров’я студентів залежно від переважання типу автономної нервової системи. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 1(21), 174-180. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/498