Визначення показників рухової підготовленості учениць професійно-технічних навчальних закладів
Keywords:
рухова підготовленість, учениці, експрес-методикаAbstract
Засоби фізичної культури завжди сприяли в підготовці людини до трудової діяльності та пристосуванні до соціального середовища. Але традиційний підхід до використання засобів і методів фізичної культури в
навчально-виховному процесі ПТНЗ не завжди достатній для підвищення функціональних можливостей організму, розвитку фізичних якостей, підвищення працездатності, оздоровлення організму, формування рухо- вих умінь і навичок. Завдання статті - проаналізувати показники загальної підготовленості учениць ПТНЗ;визначити особливості нервової системи, які впливатимуть на професійні рухи; провести спостереження за процесом роботи перукарів та швачок і визначити критерій, за яким можливо було б визначити рівень розвитку професійної підготовленості та розробити методику експрес-оцінки. Дані показників загальної фізичної підготовленості учениць ПТНЗ дають підставу стверджувати, що більшість показників за державними тестами й нормативними оцінками фізичної підготовленості населення України є незадовільними та відповідають 1-2 балам, за незначним винятком - 3 балам. Результати проведених спостережень дали можливість для здійснення розробки й експериментальної апробації експрес-методики оцінки рівня розвитку професійних навичок учениць ПТНЗ як засобу контролю на початку педагогічного експерименту та в майбутньому аналізувати й зіставляти дані, отримані в кінці експерименту.
References
Макаров Р. Н. Професиональная надежность и пути конструирования целевой модели физической подготовки специалиста / Р. Н. Макаров // Фіз. підготовленість та здоров’я населення : зб. матеріалів міжнар. наук. симп. – Одеса, 1998. – С. 12–15.
Раевский Р. Т. Професійно-прикладна фізична підготовка : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Р. Т. Раєвський, С. В. Халайджі. – Одеса : Наука і техніка, 2006. – 138 с.
Філінков В. І. Система професійної-прикладної фізичної підготовки фахівців машинобудівної промисловості : автореф. дис. … канд. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00.02 – фізична культура, фізичне виховання різних груп населення / В. І. Філінков ; Львівський держ. ін-т фіз. культури. – Львів, 2003. – 24 с.
Физическая культура студента : учебник / под ред. В.И. Ильинича. М. : Гардарики, 2004. – 448 с.
Носко М. О. Теоретичні та методичні основи формування рухової функції у молоді під час занять фізичною культурою та спортом : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.09 / М. О. Носко – К., 2003. – 430 с.
Римик Р. В. Професійно-прикладна фізична підготовка учнів професійно-технічних училищ за профілем радіотехніка : автореф. дис. … канд. наук фіз. вих. і спорту : 24.00.02 – фізична культура, фізичне виховання різних груп населення / Р. В. Римик ; Львівський держ. ін-т фіз. культури. – Львів, 2006. – 19 с.
Бородiн Ю. А. Фiзична пiдготовка курсантiв у вищих вiйськових навчальних закладах iнженерно-операторського профiлю : монографiя / Ю. А. Бородiн. – К. : Вид-во Нац. пед. ун-ту iм. М. П. Драгоманова, 2009. – 417 с.
Сергієнко Ю. П. Спеціальна фізична підготовка у системі професійного навчання фахівців податкової міліції : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вих. і спорту : 24.00.02 – фізична культура, фізичне виховання різних груп населення / Ю. П. Сергієнко ; Харк. держ. акад. фіз. культури. – Х., 2005. – 19 с.
Куртова Г. Ю. Формування біомеханічних знань у майбутніх учителів фізичної культури в процесі професійної підготовки : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Г. Ю. Куртова ; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т. Г. Шевченка. – Чернігів : ЧДПУ, 2009. – 261 с.
Міненок А. О. Формування валеологічних знань у майбутніх учителів фізичної культури : автореф. дис. …канд. пед. наук : 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти / А. О. Міненок ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2007. – 20 с.