Вплив гри на підвищення рухової активності дошкільників

Authors

  • Анатолій Ярославович Вольчинський Східноєвропейский національний університет імені Лесі Українки
  • Надія Олександрівна Вольчинська дошкільний навчальний заклад № 11
  • Ярослав Анатолійович Смаль Східноєвропейский національний університет імені Лесі Українки

Keywords:

рухливі ігри, дошкільники, фізичне виховання, фізичний розвиток, здоров’я

Abstract

У дослідженні визначено провідну роль українських народних рухливих ігор у системі фізичного виховання дітей дошкільного віку, розроблено класифікацію, науково обґрунтовано методику їх проведення та вплив на стан здоров’я, рухову підготовленість і фізичний розвиток дітей. Виявлено зміни, що відбуваються в процесі розвитку рухів дитини під впливом переважаючого застосування рухливих ігор, визначено роль і місце гри в процесі фізичного виховання дітей. Основний акцент дослідження полягає в тому, що формування основних рухів дітей старшого дошкільного віку може здійснюватися не лише за допомогою прямого навчання на заняттях, а й на прогулянках, під час ранкового прийому, та поза дошкільною установою. У процесі фізичного виховання старших дошкільників рухлива гра виступає не лише як засіб фізичного виховання, а і як метод розвитку основних рухів. Найбільш успішно в процесі опсередкованого навчання формуються такі природні рухи, як ходьба, біг, стрибки в довжину з місця, у результаті яких відбувається покращення показників рухової підготовленості. У грі є всі необхідні умови для виявлення життєвої позиції дитини.

Author Biographies

  • Анатолій Ярославович Вольчинський, Східноєвропейский національний університет імені Лесі Українки
    кандидат наук з фізичного виховання та спорту доцент кафедри здоров’я і фізичної культури
  • Надія Олександрівна Вольчинська, дошкільний навчальний заклад № 11
    методист
  • Ярослав Анатолійович Смаль, Східноєвропейский національний університет імені Лесі Українки
    аспірант кафедри здоров’я і фізичної культури

References

Воропай О. Звичаї нашого народу : етнографічний нарис / О. Воропай. – К. : Оберіг, 1993. –590 с.

Ігри та пісні. Весняно-літня поезія трудового року / передм. і прим. О. І. Дея. – К. : Вид-во АН УРСР, 1963. – 671 с.

Килимник С. Український рік у народних звичаях в історичному освітленні. Весняний цикл /С. Килимник. – Вінніпег ; Торонто, 1962. – Т. ІІІ. – 372 с.

Кузеля З. Дитина в звичаях і віруваннях українського народу : матеріали до українсько-руської етнології / С. Кузеля. – Львів : б. в., 1906. – Т. ІХ. – 144 с.

Лесгафт П. Ф. Руководство по физическому образованию детей школьного возраста : собр. пед. соч. /П. Ф. Лесгафт. – М. : б. и., 1953. – Т. 1. – 442 с.

Обычаи, поверья, кухня и напитки малороссиян / сост. М. А. Маркевич. – Киев : Час, 1992. – 192 с.

Покровский Е. А. Детские игры, преимущественно русские. /[2-е изд., доп.] / Е. А. Покровский. – М. : б. и., 1895. – 368 с.

Соколова В. К. Весенне-летние календарные обряды русских, украинцев и белорусов / В. К. Соколова. –М.: Наука, 1979.– 286 с.

Сявавко Е. І. Українська етнопедагогіка в її історичному розвитку / Е. І. Сявавко. – К. : Наук. думка, 1974. – 150 с.

Терещенко А. В. Быт русского народа / А. В. Терещенко. – СПб. : Тип. Мин. внутр. дел, 1848. – Ч. 4. – 337 с.

Циплюк А. Науково-педагогічні засади формування відповідального ставлення до здоров’я дітей дошкільного віку / А. Циплюк // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – 2012. – № 4 (20). – С. 197–200.

Published

2016-07-04

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Вплив гри на підвищення рухової активності дошкільників. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 1(21), 144-147. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/490