Навчання плавання глухих дітей дошкільного віку

Authors

  • Олексій Сергійович Сокирко Запорізький національний університет

Keywords:

плавання, навчання, глухі діти, водна середа, плавальні вміння

Abstract

Недостатність у мовній діяльності зменшення обсягу інформації, що отримують глухі внаслідок ураження слуху, позначається на розвитку всіх пізнавальних процесів, і це, зі свого боку, накладає відбиток на
розвиток рухового аналізатора й на оволодіння майже всіма видами рухових навичок. Це вимагає здійснення спеціальної корекційно-компенсаторної роботи, спрямованої на вдосконалення їхньої рухової сфери, яка ґрунтується на компенсаторних перебудовах усього розвитку глухих дітей. Завдання роботи – формування в глухих дітей уявлення про плавання як різновид фізичної діяльності, основні рухи й способи плавання. Подолання страху перед водним середовищем, спортивною спорудою, незнайомими людьми тощо. Освоєння глухими дітьми водного середовища, ознайомлення з його властивостями та навчання найпростіших рухів та дихання. Методика навчання плавання глухих дітей 5–6 років передбачає послідовну реалізацію трьох етапів: пропедевтичного, спрямованого на освоєння символічних жестів і невербальних команд, що організують виконання рухових дій глухими дітьми в умовно-водному середовищі; адаптувально-навчального, спрямованого на засвоєння техніки дихання й основних плавальних рухів у водному середовищі та їх виконання за символічно-наочними командами; розвивально-тренувального – з удосконалення координації дихання й плавальних рухів у водному середовищі за символічно-жестовими командами в індивідуальному та груповому виконанні.

Author Biography

  • Олексій Сергійович Сокирко, Запорізький національний університет
    кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спортивних ігор

References

Байкина Н. Г. Влияние потери слуха на адаптационные и реабилитационные процессы глухих подростков / Н. Г. Байкина, А. В. Мутьев, Я. В. Крет // Адаптивная физическая культура. – 2003. – № 1. – С. 3–5.

Глубокова Л. В. Занятия в младших классах школы для глухих детей / Л. В. Глубокова, Е. З. Яхнина // Дефектология. – 1987. – № 4. – С. 46–51.

Виготський Л. С. Игра и ее роль в психологическом развитии ребенка / Л. С. Выготский // Вопросы психологии. – 1966. – № 6. – С. 62–76.

Оздоровительное, лечебное и адаптивное плавание : учеб. пособие для студ. / [Н. Ж. Булгакова, С. Н. Морозов, О. И. Попов и др. ; под ред. Н. Ж. Булгаковой]. – М. : Academia, 2005. – 428 [1] с. –(Высшее профессиональное образование. Физическая культура и спорт).

Тарасун В. В. Способи уніфікації психолого-педагогічної допомоги дітям з особливостями у розвитку / В. В. Тарасун // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія: зб. наук. пр.– К.,2010.– С. 56.

Published

2016-07-04

Issue

Section

Pedagogical technologies of physical culture teaching

How to Cite

Навчання плавання глухих дітей дошкільного віку. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 1(21), 123-127. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/485