Індивідуалізація навчального процесу з фізичного виховання студентів спеціальних медичних груп
Keywords:
студенти, фізичне здоров’я, фізичне вихованняAbstract
На основі даних науково-методичної літератури встановлено практично повну відсутність ефективного змісту навчальних програм фізичного виховання для студентів з обмеженими можливостями здоров’я й
слабкою фізичною підготовленістю. Завдання дослідження - обґрунтування доцільності індивідуалізації програм фізичного виховання для студентів із відхиленнями в стані здоров’я. Узагальнення практичного досвіду за допомогою педагогічних спостережень, педагогічний експеримент, педагогічний контроль, тестування, анкетування, методи математичної статистики- методи дослідження. На основі експериментальних досліджень автор обґрунтовує та доводить доцільність упровадження індивідуальних оздоровчих програм для студентів із відхиленнями в стані здоров’я й низьким рівнем фізичної підготовленості. Підтверджено, що орієнтація студентів на індивідуалізацію навчального процесу з фізичного виховання виявилась ефективною в прищепленні стійкого інтересу до фізичної культури, підвищенні активності й усвідомленості щодо використання її засобів протягом життя.
References
Бальсевич В. К. Физическая культура для всех и для каждого / В. К. Бальсевич. – М. : ФиС, 1988. – 120 с.
Выгодский Л. С. Собрание сочинений : в 6 т. / Л. С. Выгодский. – М. : Педагогика, 1983. – Т. 5 : Основы дефектологии / под ред. Т. А. Власовой. – 368 с.
Маслоу А. Новые рубежи человеческой природы / А. Маслоу. – М. : Смысл, 1999. – 425 с.
Могендрович М. Р. Общие физиологические механизмы взаимосвязи двигательной и вегетативной функций / М. Р. Могендрович // Координация двигательной и вегетативной функций при мышечной деятельности человека. – М. : Наука, 1965. – С. 18–29.
Муравов И. В. Оздоровительные эффекты физической культуры и спорта / И. В. Муравов – Киев :Здоровья, 1989. – 272 с.
Подмозин С. И. Личностно-ориентированное образование: социально-философское исследование / С. И. Подмозин. -Запорожье : Просвита, 2000. – 250 с.
Семёнов Л. А. Коррекционная направленность – основной принцип школьного физического воспитания / Л. А. Семёнов // Sport Kinnetics. 1997. Theories of human Motor Performance and Reflection in Practice. – Magdeburg, 1997. – S. 173–174.
Частные методики адаптивной физической культуры : учеб. пособие / под. ред. Л. В. Шапковой. – М.: Сов. спорт, 2004.– 464 с.