Теоретичні аспекти впливу мотиваційних складових на підвищення ефективності занять із фізичної культури
Keywords:
теоретичні аспекти, урок фізичної культури, учні, учитель фізичної культури, мотивація, інтерес до занятьAbstract
Велику роль у збереженні та укріпленні здоров’я, оптимального тонусу організму відіграє раціональна рухова діяльність, яку для дітей і підлітків можна реалізувати на уроках фізичної культури з метою правильного формування їхніх рухових умінь і навичок, засвоєння основних принципів удосконалення фізичних якостей і виховання потреби їх реалізації не лише на уроках фізичної культури, а й у домашніх умовах, повсякденному житті. На жаль, останніми роками інтерес в учнів до фізичної активності неухильно падає. Саме тому в цій статті обґрунтовано необхідність підвищення мотиваційної сфери в учнів до занять фізичною культурою. Проаналізовано низку наукових праць щодо основних напрямів формування й підвищення в школярів бажання до фізичної активності. Особлива увага приділена розвитку інтересу до фізичної культури як складової частини мотиву. Виявлено основні фактори, які впливають на формування інтересу школярів до уроків фізичної культури.
References
Билогур Б. Е. К обоснованию стратегии развития вузовского предмета «Физическая культура» /Б. Е. Билогур // Актуальні проблеми фізичного виховання у вузі : матеріали II Всеукраїнської наук.- практ. конф. – Донецьк : ДонДМУ ім М. Горького, 1998. – С. 34–40.
Ведмеденко Б. Виховання в учнів інтересу до фізичної культури / Б. Ведмеденко // Фізичне виховання в школі. – 2003. – № 4. – С. 46–49.
Волкова Н. П. Особливості професійної підготовки спеціалістів фізичної культури та спорту для роботи з дітьми молодшого шкільного віку / Н. П. Волкова // Концепція підготовки спеціалістів фізичної культури та спорту в Україні : матеріали першої республіканської наук. конф. – Луцьк : Надсир’я, 1994. – С. 169–170.
Ильин Е. П. Психология физического воспитания : учеб. для ин-ов и фак. физ. культуры / Е. П. Ильин. – 2-е изд., испр. и доп. – СПб. : Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2000. – 487 с.
Лубышева Л. И. Иновационные направления педагогической системы формирования физической культуры студенческой молодёжи / Л. И. Лубышева // Теория и практика физической культуры. – 2005. – № 4. – С. 38–46.
Остапенко О. Виховання в учнів 8-9 класів інтересу до занять фізичною культурою / О. Остапенко // Фізичне виховання в школі. – 2002. – № 2. – С. 19–23.
Платонов К. К. О системе психологии / К. К. Платонов. – М. : Мысль, 1972. – 216 с.
Теория и методика физического воспитания : учеб. пособие [для студ. пед. ин-тов и пед. училищ по спец. № 2115 «Нач. воен. подгот. и физ. воспитание» и № 1910 «Физ. культура» / [Б. М. Шиян, Б. А. Ашмарин, Б. Н. Минаев и др.] ; под ред. Б. М. Шияна. – М. : Просвещение, 1988. – 224 с.
Ушинский К. Д. Избранные педагогические сочинения / К. Д. Ушинский ; [под ред. А. И. Пискунова (отв. ред.) и др.]. – М. : Педагогика, 1974. – Т.1 : Теоретические проблемы педагогики. – 1974. – 584 с.
Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів / Б. М. Шиян. – Тернопіль : Богдан, 2001. – Ч. 1. – 272 с.