Проектування підвищення кваліфікації викладачів, якій здійснюють підготовку майбутніх тренерів-викладачів

Authors

  • Андрій В’ячеславович Сватьєв Запорізький національний університет

Keywords:

викладач спеціальних дисциплін, майбутній тренер-викладач, підвищення кваліфікації

Abstract

Актуальність проблеми визначена тим, що цільові орієнтири підготовки фахівця, здатного після закінчення ВНЗ якісно здійснювати професійну діяльність відповідно до вимог суспільства, нині значно розширюються до
необхідності формування такої особистості, яка спрямована на ґрунтовне, доцільне, креативне розвʼязання професійних завдань, може виконувати посадові обовʼязки в мінливих умовах організації праці, прагне до самовдосконалення й професійного зростання. Під час проведення формувального етапу експериментальної роботи доведено необхідність підготовки й тих, хто працює зі студентами. Значне місце в підготовці посідає роль викладача спеціальних дисциплін. Автор розробив систему підвищення кваліфікації викладачів спеціальних дисциплін. У сучасних умовах викладачеві кафедри, яка випускає студентів зі спеціальності «Олімпійський та професійний спорт», потрібно не тільки вибирати в конкретних умовах відповідні методи та прийоми навчання, а й створювати власні. Це можливо в тому випадку, якщо викладач володіє необхідними здібностями, отримав відповідну підготовку, володіє засобами та способами рефлексії щодо своєї діяльності, засобами переходу від опису діяльності до її критики й нормування, а також до зіставлення розроблених ним методів із наявними.

Author Biography

  • Андрій В’ячеславович Сватьєв, Запорізький національний університет
    кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри олімпійського та професійного спорту

References

Андриади И. П. Авторитет учителя и процесс его становления : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.02: / И. П. Андриади. – М. : Наука, 1997. – 391 с.

Данилко М. Сучасні уявлення про сутність і структуру діяльності тренера / М. Данилко, В. Толкач // Фізичне виховання, спорт і культура здоровʼя у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2010. – № 2 (10). – С. 22–26.

Иванцивская Н. Г. Модель управления инновационным процессом на кафедре / Н. Г. Иванцивская, В. Г. Буров // Университетское управление: практика и анализ. – 2004. – № 1 (29). С. 69–76.

Исаева И. Ю. Формирование готовности студентов педагогического вуза к управлению досуговой деятельностью подростков : дис. ... канд. пед. наук / И. Ю. Исаева. – Магнитогорск, 2006. – 178 с.

Космина И. П. Профессионализм деятельности преподавателя спортивно-педагогической кафедры ВУЗА физической культуры : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / И. П. Космина ; Гос. центр. ордена Ленина ин-т физической культуры им. И. В. Сталина. – М., 1993. – 22 с.

Кузьмина Н. В. Проблемы повышения профессионализма педагогов / Н. В. Кузьмина, А. А. Реан // Вопросы психологии. – 1989. – № 5. – С. 185–186.

Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. – М. : Междунар. гуманитар. фонд «Знание», 1996. – 308 с.

Матушанский Г. Подготовка преподавателя высшей школы в условиях её модернизации / Г. Матушанский, Г. Завада // Высшее образование в России. – 2008. – № 3. – С.15–23.

Про затвердження Національної рамки кваліфікацій : Постанова Кабінету Міністрів України № 1341 від 23.11.2011 .Електронний ресурс. Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/ 1341-2011-%D0%BF

Published

2016-07-04

Issue

Section

Professional training of specialists in physical culture and sport

How to Cite

Проектування підвищення кваліфікації викладачів, якій здійснюють підготовку майбутніх тренерів-викладачів. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 1(21), 67-72. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/473