Методи оптимізації інтелектуальної діяльності тренера в процесі прийняття рішення
Keywords:
інтелектуальна діяльність, тренер, спортсмени, команда, змагання, гра, рішенняAbstract
Фізична культура й спорт на сучасному етапі є могутнім засобом формування особистості, галуззю інтенсивної творчості тренерів. Особливе значення для тренера має розвиток творчого мислення, у якому
синтезуються фантазія, інтуїція, розсудливість та інші складові частини творчого процесу. Основою цього процесу є створення нової техніки, тактики, методики тренування. Творчий підхід тренера до пошуку рішення ґрунтується на його здібності формулювати основні гіпотези для розв’язання проблемної ситуації, а також на здібності трансформувати знання й методичні прийоми. У процесі мислення тренер має справу з низкою як кількісних, так і якісних показників. Ефективність інтелектуальної діяльності тренера залежить від того, наскільки адекватна щодо умов завдання отримана інформація, як повно вона збережена в пам’яті й своєчасно використана. У статті висвітлено основи творчої діяльності тренера, описано основні методи його інтелектуальної діяльності в процесі прийняття рішення, розроблено класифікацію рішень (інформаційні, організаційні та оперативні).
References
Бабанский Ю. К. Оптимизация процесса обучения (общепедагогический аспект) / Ю. К. Бабанский. – М. : [б. и.], 1977. – С. 103–105.
Деркач А. А. Творчество тренера / А. А. Деркач, А. А. Исаев. – М. : Физкультура и спорт, 1982. – 236 с.
Портнов Ю. М. Основы управления тренировочно соревновательным процессом в спортивных играх / Ю. М. Портнов. – М. : [б. и.], 1996. – С. 39–44.
Рибалка В. В. Психологія праці особистості : навч.-метод. посіб. / В. В Рибалка. – К. : КМПУ ім. Б. Д. Грінченка, 2006. – С. 43–44.
Ровний А. Системні механізми управління цілеспрямованою діяльністю спортсменів / Анатолій Ровний //Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк : ВНУ ім. Лесі Українки, 2012. – № 4 (20). – С. 468–473.
Спортивные игры: техника, тактика, методика обучения / под ред. Ю. Д. Железняка, Ю. М. Портнова. –М. : [б. и.], 2002. – 517 с.