Комунікативний компонент у підготовці студентів до застосування тренінгів у школі

Authors

  • Ірина В’ячеславівна Панасюк Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»

Keywords:

комунікативний, методика, учитель, учень, тренінг

Abstract

Завдання дослідження – оцінити рівень сформованості комунікативного компонента (КК) на завершальному етапі дослідження, яке проводилося під час педагогічної практики. Установлено, що в майбутніх учителів фізичної культури потрібно формувати вміння створювати комунікативне середовище для успішної міжособистісної взаємодії з учнями при проведенні тренінгових занять. Під час порівняльного аналізу виявлено динаміку формування КК студентів. Експеримент показав, що в основі реалізації КК підготовки майбутніх учителів фізичного виховання до застосування тренінгів у школі студенти ЕГ, які навчалися за методикою, запропонованою в дослідженні, показали кращі результати, ніж представники КГ, що підтверджує ефективність методики. Доведено, що ступінь інтерактивної взаємодії залежить від ефективності групової роботи. Систематична інтерактивна взаємодія студентів ЕГ під час участі в тренінгах сприяла формуванню КК майбутніх учителів, що знайшло відображення в ефективному оволодінні моделями педагогічного спілкування.

Author Biography

  • Ірина В’ячеславівна Панасюк, Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
    кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичного виховання

References

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; голов. ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. –1040 с.

Іванова Л. І. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітниіх навчальних закладів : автореф дис. …канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. І. Іванова. – К., 2007. – 20 с.

Любчак Л. В. Роль інтерактивних технологій навчання у формуванні комунікативної компетентності майбутнього педагога / Л. В. Любчак // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : зб. наук. пр. Уманського держ. пед. ун-ту ім. Павла Тичини / гол. ред. Н. С. Побірченко. – Умань : УДПУ ім. Павла Тичини, 2007. – Вип. 19. – С. 28–34.

Омельяненко Г. А. Особливості педагогічної взаємодії в умовах інформаційно-навчального середовища у професійній підготовці майбутніх фахівців з фізичного виховання і спорту / Г. А. Омельяненко //Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту.– Х.:ХДАДМ (ХХІІІ), 2009. – № 8. – С. 116–118.

Панасюк І. В. Підготовка майбутніх учителів фізичного виховання до застосування тренінгів у навчальному процесі загальноосвітньої школи : автореф дис ... канд. пед. наук: 13.00.04. – теорія і методика професійної освіти / Південноукраїнський держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського ; І. В. Панасюк. –Одеса, 2009. – 23 с.

Панкратович Т. М. Развитие коммуникативной компетентности учителя физической культуры в системе повышения профессиональной квалификации : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 /Т. М. Панкратович. – Магнитогорск, 2007. – 20 с.

Сидоренко Е. В. Тренинг коммуникативной компетентности в деловом взаимодействии / Е. В. Сидоренко. – СПб. : Речь, 2003. – 208 с.

Published

2016-06-21

Issue

Section

Professional training of specialists in physical culture and sport

How to Cite

Комунікативний компонент у підготовці студентів до застосування тренінгів у школі. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 2(22), 26-30. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/415