Справедливість як професійно важлива цінність майбутнього вчителя фізичної культури
Keywords:
справедливість, студент, асоціації, особистість, категорія, майбутній учитель фізичної культури, викладач, несправедливість, цінністьAbstract
У статті розглянуто різні наукові підходи до розуміння поняття «справедливість». Розкрито сутність та зміст категорії «справедливість» як наукового поняття. Виявлено, що 23,5 % респондентів більш-менш обізнані з визначенням поняття «справедливість». 38,9 % юнаків і дівчат зазначили, що справедливість насамперед у них асоціюється із чесністю, 26,4 % – із добром, 21,1 % – відповідальністю, 19,9 % – гідністю, 6,3 %-правдивістю, а найменше трапляються такі асоціації, як законність, виховання, подяка, співчуття, совість, закон тощо. Більшість респондентів (42,3%) сприймає викладача як справедливого під час оцінювання ре-зультатів їхнього навчання,30,0% – несправедливим, 27,6 % – не завжди справедливим.
References
Бекон Ф. Сочинения / Ф. Бекон. – М. : [б. и.], 1977. – Т. 1. – 567 с.
Бех І. Д. Справедливість-несправедливість у міжособистісних взаєминах / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 2001. – № 2. – С. 6–14.
Большой энциклопедический словарь. – М. : Сов. энцикл., 1982. – С. 272.
Васильєва М. П. Основи педагогічної деонтології : навч. посіб. / М. П. Васильєва. – Х. : Нове слово, 2003. – С. 95.
Гегель Г. Философия религии / Г. Гегель. – М. : Мысль, 1977. – Т. 1 – 510 с.
Голинчик Е. О. Обыденные представления о справедливости / Е. О. Голинчик, А. О. Гуревич // Вопросы психологии. – 2003. – № 5. – С. 80–92.
Іщук Н. Гуманістичні цінності майбутніх учителів фізичної культури / Н. Іщук // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2010. – № 2 (10). – С. 26–29.
Словник української мови. – Т. 9. – К. : Наук. думка, 1970 – 1980. – С. 590.