Особливості професійної підготовки вчителів фізичного виховання в Німеччині (на прикладі фахових ВНЗ землі Баварія)

Authors

  • Ольга Володимирівна Гайдук Київський національний економічний університет імені В. Гетьмана

Keywords:

професійна підготовка, фізичне виховання, педагог, Німеччина, Баварія

Abstract

У статті розглянуто систему підготовки педагогічних кадрів із фізичного виховання у вищих навчальних закладах Німеччини. Показано, що на сьогодні в країні відсутня єдина загальнодержавна система про-фесійної підготовки педагогів фізичного виховання. Кожна земля має свою власну структуру навчальних закладів, де готують педагогів з урахуванням системи загальної освіти країни. У ФРН існує як традиційна система організації підготовки викладачів фізичного виховання з отриманням кваліфікації вчителя різного ступеня викладання, так і нова, багаторівнева, що включає підготовку бакалаврів, магістрів та докторів із фізичного виховання й спорту. На досвіді німецької землі Баварія на прикладі ТУМ у статті показано, що структура професійної підготовки педагогів фізичного виховання складається з навчального етапу та педагогічної практики (рефендаріату), кожний із яких закінчується складанням державного іспиту.

Author Biography

  • Ольга Володимирівна Гайдук, Київський національний економічний університет імені В. Гетьмана
    викладач

References

Махиня Н. В. Педагогічна освіта у Німеччині: історія та сучасність : [метод. рек. для студ., магістрантів, викладачів вищ. навч. закл.] / Наталія Володимирівна Махиня. – Черкаси : Вид-во ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2008. – 64 с.

Bayerisches Lehrerbildungsgesetz (BayLBG) in der Fassung der Bekanntmachung vom 12. Dezember 1995) [Electronic resource]. – Mode of access :

http://www.gesetze bayern.de/jportal/portal/page/bsbayprod.psml?

showdoccase=1&doc.id=jlr-LehrBiGBY1995rahmen.

Bayerisches Staatsministerium für Unterricht und Kultus [Electronic resource]. – Mode of access:http://www.km.bayern.de/lehrer/lehrerausbildung.html.

Empfohlener Studienverlauf für das Lehramtsstudium im Fach Sport an Grundund Hauptschulen als Unterrichtsfach LPO I §57 [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.sp.tum.de/fileadmin/

tuspfsp/www/Studiengaenge/Unterrichtsfach_Sport/LA_GS_HS/FPSO__Sport_GS_HS_GESAMT.pdf.

Ordnung der Ersten Prüfung für ein Lehramt an öffentlichen Schulen (Lehramtsprüfungsordnung I - LPO I) Vom 13. März 2008 [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.gesetzbayern.de/jportal/portal/page/bsbayprod.psmlshowdoccase=1&doc.id=jlr-LehrPrOBY2008rahmen&doc.part=X.

Ordnung der Zweiten Staatsprüfung für ein Lehramt an öffentlichen Schulen (Lehramtsprüfungsordnung II –LPO II) Vom 28. Oktober 2004 [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.gesetze-bayern.de/jportal/portal/page/bsbayprod.psml?doc.id=jlr-Lehr2StPrOBY2004rahmen&st=lr&showdoccase=1&paramfromHL=true#focuspoint.

Standards für die Lehrerbildung:Bildungswissenschaften (Beschluss der Kultusministerkonferenz vom 16.12.2004) [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.kmk.org/fileadmin/veroeffentlichungen_ beschluesse/2004/2004_12_16-Standards-Lehrerbildung.pdf.

Studium des Unterrichtsfachs Sport für das Lehramt an Grund- und Hauptschulen – neue LPO I (ab WS 2010/11) [Electronic resource]. – Mode of access :http://www.sp.tum.de/studium/studiengaenge/lehramtgrund-und-hauptschule-unterrichtsfach/.

Published

2016-06-21

Issue

Section

Professional training of specialists in physical culture and sport

How to Cite

Особливості професійної підготовки вчителів фізичного виховання в Німеччині (на прикладі фахових ВНЗ землі Баварія). (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 2(22), 10-16. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/411