Динаміка розумової працездатності дівчаток упродовж другого року навчання в загальноосвітньому навчальному закладі
Keywords:
другий рік навчання в школі, дівчатка, розумова працездатність, величини вияву й динамікаAbstract
Проаналізовано одержані в процесі однорічного констатувального експерименту дані щодо величин вияву та зміни розумової працездатності 7-річних дівчаток у різні дні навчального тижня й періоди навчального
року. Установлено, що така працездатність, за даними обсягу та швидкості перероблення зорової інформації, упродовж кожного дня першого й останнього навчальних тижнів обох семестрів відзначається схожими тенденцією зміни та особливостями вияву, які пов’язані з періодом навчального року й днем навчального тижня. Відзначено можливість підтримання впродовж усього тижня розумової працездатності дівчаток на досягнутому рівні без шкоди для їхнього здоров’я за умови вдосконалення організації та змісту фізичного виховання, що реалізується протягом дня в різних формах.
References
Антропова М. В. Проблемы здоровья детей и их физического развития / М. В. Антропова, Г. В. Бородкина, Л. М. Кузнецова [и др.] // Здравоохранение Российской Федерации. – 1999. – С. 17–21.
Вишневский В. А. Здоровьесбережение в школе (педагогические стратегии и технологии) / В. А. Вишневский. – М. : Теория и практика физической культуры, 2002. – 270 с.
Власова О. І. Основи психології та педагогіки : підручник. – 2-ге вид., переробл. / О. І. Власова, А. А. Марушкевич. – К. : Знання, 2011. – 333 с.
Гуменна О. А. Фізіологічні характеристики організму дітей молодшого шкільного віку в різних умовах навчання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. біол. наук : спец. [03.00.13] “Фізіологія людини і тварин” / О. А. Гуменна. – К., 2006. – 20 с.
Коробейников Г. В. Взаимосвязь субъективного представления целостности и удовлетворенности жизнью с состоянием когнитивных функций у людей разного возраста / Г. В. Коробейников // Психология зрелости и старения. – 2001. – № 1 (13). – С. 97–109.
Коробейнікова Л. Г. Особливості фізичного розвитку та формування психофізіологічних функцій у дітей молодшого шкільного віку в умовах різних форм навчання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. біол. наук : [спец.] 03.00.13 “Фізіологія людини і тварин” / Л. Г. Коробейнікова.– К., 2002.–19 с.
Лазарева В. С. Системное развитие школы : монография / В. С. Лазарева. – М. : Теория и практика физ. культуры, 2002. – 300 с.
Ланда Б. Х. Методика комплексной оценки физического развития и физической подготовленности : учеб. пособие / Б. Х. Ланда. – М. : Сов. спорт, 2004. – 192 с.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Фізична культура. 1–4 класи. – Ірпінь : ВТФ “Перун”, 2005. – 112 с.
Щорічна доповідь про стан здоров’я населення України та санітарно-епідемічну ситуацію: 2010 рік. –К., 2011. – 360 с.