Корекція рухової сфери школярів із депривацією слуху засобами фізичного виховання

Authors

  • Світлана Петрівна Демчук Рівненський державний гуманітарний університет

Keywords:

школяр, слух, депривація, обмежені можливості, рухова сфера, засіб, фізичне виховання

Abstract

Гармонійний розвиток школярів із депривацією слуху неможливий без фізичного виховання, що забезпечує не тільки необхідний рівень фізичного розвитку, але й корекцію відхилень різних сфер діяльності школярів з обмеженими можливостями слуху. Завдання дослідження – розкрити зміст корекції рухової сфери учня з депривацією слуху засобами фізичного виховання. Цілеспрямовані й дозовані фізичні навантаження з чітким підбором засобів і методів є потужним чинником корекції та компенсації недоліків у фізичній підготовленості дітей із депривацією слуху. Педагогічні спостереження та проведені обстеження фізичного стану школярів з обмеженими можливостями слуху виявили значне їх відставання в показниках швидкісно-силових якостей і різних проявах координаційних здібностей. Отримані результати підтверджують гіпотезу про те, що раціональна організація фізичного виховання учнів із порушеннями слуху з використанням різноманітних засобів фізичного виховання сприяє ефективній корекції рухових функцій і соматичного здоров’я школярів з обмеженими можливостями слуху, які у своїй сукупності посилюють їхню соціальну адаптацію.

Author Biography

  • Світлана Петрівна Демчук, Рівненський державний гуманітарний університет
    кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання

References

Байкина Н. Г. Диагностика и коррекция двигательной сферы у лиц с нарушениями слуха : учеб. пособие / Н. Г. Байкина. – Запорожье : ЗГУ, 2003. – 232 с.

Дмитриев А. А. Педагогические основы коррекции двигательных нарушений у учащихся вспомогательных школ в процессе физического воспитания : автореф. дис … . канд. пед. наук. – Красноярск, 1989. – 21 с.

Евсеев С. П. Адаптивна фізична культура : навч. посіб. / С. П. Євсеев, Л. В. Шапкова. – М. : Радян. спорт, 2000. – 240 с.

Євсєєв С. П. Теорія та організація адаптивної фізичної культури : посібник : у 2 т. / під заг. ред. проф. С. П. Євсєєва. – М. : [б. в.], 2002. – 448 с.

Колишкін О. В. Корекція рухових порушень дітей старшого шкільного віку з розладами слуху засобами адаптивного фізичного виховання : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Колишкін Олександр Володимирович ; Південноукраїнський держ. пед. ун-т ім. К. Д.Ушинського (м. Одеса). – Одеса, 2004.

Ляхова І. М. Корекційно-педагогічні основи фізичного виховання дітей зі зниженим слухом (теоретико- методичний аспект) : монографія / І. М. Ляхова.– Запоріжжя : ГУ “ЗІДМУ”, 2005. – 506 с.

Сермеев Б. В. Индивидуально-дифференцированный подход в процессе коррекции двигательных нарушений у детей в специальных школах / Б. В. Сермеев, Н. Н. Ефименко. – Горький : [б. и.], 1990. –232 с.

Хода Л. Д. Программа по физическому воспитанию для детей с тяжёлыми нарушениями слуха и речи : учеб. пособие / Л. Д. Хода. – Якутск : Изд-во ЯГУ, 1999. – 52 с.

Чудна Р. В. Адаптивне фізичне виховання / Р. В. Чудна. – К. : Наук. думка.– 2000. – 358 с.

Шапкова Л. В. Засоби адаптивної фізичної культури : метод. рек. / Л. В. Шапкова. – М. : Радян. спорт, 2001. – 152 с.

Published

2016-06-09

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Корекція рухової сфери школярів із депривацією слуху засобами фізичного виховання. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 4(24), 61-64. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/371