Інноваційні підходи до корекції порушень постави слабочуючих школярів у процесі фізичного виховання
Keywords:
адаптивне фізичне виховання, постава слабочуючих школярів, комп’ютерні технологіїAbstract
Світова тенденція зростання числа осіб з особливими потребами, значну частину з яких становлять особи з обмеженими можливостями слуху, спонукає наукове співтовариство йти шляхом пошуку найбільш ефективних педагогічних методів і прийомів, що сприяють їх успішній соціалізації, яка можлива лише за умови мобілізації всіх компенсаторних здібностей дітей із депривацією слуху. Завдання дослідження: 1) визначити порушення постави, що найбільш часто трапляються в слабочуючих молодших школярів; 2) розробити технологію корекції порушень постави слабочуючих дітей молодшого шкільного віку засобами АФВ і визначити її ефективність. Проведене експериментальне дослідження дало змогу установити динаміку формування біогеометричного профілю постави слабочуючих дітей. У роботі вперше на підставі виявлених кількісних показників біогеометричного профілю постави слабочуючих молодших школярів розроблено технологію, яка дає змогу за допомогою фізичних вправ вибірково впливати на порушення просторової організації їхнього тіла. Проведені дослідження засвідчили, що експериментальна корекційна технологія, яка містить методичні й організаційні підходи до корекції функціональних порушень ОРА, що враховує кількісні характеристики біогеометричного профілю постави й показники вертикальної стійкості тіла слабочуючих дітей молодшого шкільного віку, сприяє ефективній корекції порушень постави, попередженню фіксованих порушень ОРА.References
Абу Атван Юсеф Ибрагим. Содержание комплексной программы адаптивной физической культуры для детей школьного возраста с нарушениями ОДА : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04. «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / Абу Атван Юсеф Ибрагим. – СПб., 2006. – 20 с.
Дяченко А. А. Корекція порушень постави дітей молодшого шкільного віку з пониженим зором засобами фізичного виховання : дис. канд. наук з фіз. виховання і спорту за спеціальністю: 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / А. А. Дяченко. – К., 2010. – 190 с.
Зияд Хамиди Ахмад Насраллах. Коррекция нарушений осанки слабослышащих школьников средствами физического воспитания : дис. на соискание ученой степени канд. наук по физ. воспитанию и спорту за спец.: 24.00.02 «Физическая культура, физическое воспитание разных групп населения» / Зияд Хамиди Ахмад Насраллах. – Кмев, 2008. – 180 с.
Зіяд Хаміді Ахмад Насраллах. До питання використання інформаційних технологій у процесі адаптивного фізичного виховання слабкочуючих молодших школярів / Зіяд Хаміді Ахмад Насраллах // Теорія і методика фіз. виховання. – 2012. – № 3.
Евсеев С. П. Теория и организация адаптивной физической культуры : учебник : в 2 т. / под общ. ред. С. П. Евсеева. – М., 2007. – 448 с.
Кашуба В. А. Коррекция нарушений осанки школьников в процессе адаптивного физического воспитания / В. А. Кашуба, З. Х. А. Насраллах. – Киев : Наук. свит, 2008. – 220 с.
Кашуба В. А. Оценка физического состояния: проблемы, пути решения / В. А. Кашуба, Н. Н. Гончарова // Науково-практичний журнал «Спортивний вісник Придніпров’я». – Дніпропетровськ, 2010. – № 3. – С. 120–123.
Седляр Ю. В. Структура средств и методов подготовки в адаптивной физической культуре и спорте / Ю. В. Седляр // Вісн. Чернігів. держ. пед. ун-ту ім. Т. Г. Шевченка. – Вип. 102. – Т.1. – Чернігів : ЧДПУ, 2012. – С. 340–342.
Сторожик А. И. Технология формирования вертикальной устойчивости тела детей 7–10 лет со сниженным слухом осанки / А. И. Сторожик // Педагогіка, психологія та мед. біол. пробл. фіз. виховання і спорту : наук. моногр. / за ред. С. С. Єрмакова. – Х. : ХХПІ, 2013. – № 10. – С. 65–68.
Фурман Ю. М. Рухова активність та формування здорового способу життя для осіб з особливими потребами в процесі адаптивного фізичного виховання / Ю. М. Фурман // Молодіжний науковий вісник Фізичне виховання і спорт : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2012. – С. 100–104.