Підготовка вчителя фізичної культури. Досвід та перспектива

Authors

  • Олександр Костянтинович Проніков Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка

Keywords:

навчання, виховання, підготовка вчителя фізичної культури

Abstract

У статті проаналізовано актуальні проблеми підготовки майбутніх учителів фізичної культури у вищих педагогічних навчальних закладах (ВНЗ) України. Досліджені нормативні документи, літературні та архівні джерела дають підставу стверджувати, що дев’яності роки ХХ ст. позначилися значним зменшенням інтересу органів влади, освіти всіх рівнів і науковців до організації та змісту їх підготовки. Проте на початку ХХІ ст. ситуація з підготовки майбутніх учителів фізичної культури до навчальної та виховної роботи в школі почала дещо покращуватися, зокрема в напрямі пошуку нового змісту, форм і методів підготовки, удосконалення навчально-виховного процесу на факультетах фізичної виховання. У статті визначено перспективні напрями творчого використання здобутків педагогічних ВНЗ.

Author Biography

  • Олександр Костянтинович Проніков, Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка
    доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки, психології та методики фізичного виховання

References

Закон України «Про вищу освіту» // Освіта України. – № 17. – 2002. – 26 лют.

Івасюта Ю. М. Про концепцію перебудови системи фізичного виховання / Ю. М. Івасюта, В. С. Язловецький // Світогляд. – 1996. – Вип. 2. – С. 5–8.

Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – № 22–24. – 2011. – 198 с.

Проніков О. К. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури у вищих педагогічних навчальних закладах України (друга половина ХХ– початок ХХІ ст.) / О. К Проніков. – Ніжин : Аспект-Поліграф, 2012. – 275 с.

Проніков О. К. Методична підготовка майбутніх учителів фізичної культури у вищих педагогічних навчальних закладах України у 1992–2010 рр. / О. К. Проніков // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – Вип. № 100. – Серія : Педагогічні науки. – Чернігів, 2012. – № 100. – С. 333–335.

Проніков О. К. Теоретичні та методичні основи підготовки майбутніх учителів фізичної культури у вищих педагогічних навчальних закладах України (друга половина ХХ – початок ХХІ стлдіття) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук ; 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки / О. К. Проніков. – Тернопіль, 2014. – 40 с.

Центральний державний архів вищих органів влади і управління, фонд 166 «Міністерство освіти УРСР. Управління вищих і середніх педагогічних навчальних закладі», оп.2, спр. 7900 «Накази Міністерства освіти з питань основної діяльності», 216 арк.

Центральний державний архів вищих органів влади і управління, фонд 166 «Міністерство освіти УРСР. Управління вищих і середніх педагогічних навчальних закладі», оп. 2, од. зб. 962 «Річний звіт про навчально-виховну роботу Миколаївського університету імені В.О.Сухомлинського за 1998 р.». 265 арк.

Шиян Б. М. Методика фізичного виховання школярів / Б. М. Шиян. – Львів : [б. в.], 1996. – 229 с.

Шиян Б. М. Теоретико-методичні основи підготовки вчителів фізичного виховання в педагогічних закладах : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания и спортивной тренировки» / Б. М. Шиян. – К., 1997. – 48 с.

Published

2016-06-01

Issue

Section

Historical, philosophical, juristic and organizational problems of physical culture

How to Cite

Підготовка вчителя фізичної культури. Досвід та перспектива. (2016). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 1(29), 17-22. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/224