Змістове наповнення процесу формування професійної культури майбутнього вчителя фізичної культури у вищих навчальних закладах
Keywords:
професійна освіта, учитель фізичної культури, професійна культура, змістові компонентиAbstract
Проаналізовано, проблему змістового наповнення процесу формування професійної культури майбутнього вчителя фізичної культури. Показано реформи, під які потрапляє фізкультурна освіта. Зазначено, що система фізкультурної освіти потребує реформування структури на всіх її рівнях. Відзначено, що в системі професійної підготовки формується професійна культура майбутнього вчителя фізичної культури. Розкрито підхо-ди до формування професійної культури майбутнього вчителя фізичної культури. Виокремлено змістове наповнення процесу формування професійної культури майбутнього учителя фізичної культури, яке залежить від компонентів як складової частини системи професійної освіти. Охарактеризовано значення мотиваційного, змістового та діяльнісного компонентів у формуванні професійної культури майбутнього вчителя фізичної культури. Доведено важливість урахування окреслених компонентів у системі формування культури майбутнього вчителя фізичної культури.References
Бабанский Ю. К. Педагогика / Ю. Бабанский. – М. : Просвещение, 1988. – 479 с.
Ведмеденко Б. Ф. До проблеми прогнозування у сфері виховання в молоді інтересу до занять фізичною культурою / Б. Ведмеденко // Освіта і управління : наук.-практ. журн. / голов. ред. М. І. Дробноход. – 2004. – Т. 7. – Ч. 3–4. – С. 61–66.
Волков В. Л. Основи теорії та методики фізичної підготовки студентської молоді : навч. посіб. / В. Л. Волков. – К. : Освіта України, 2008. – 256 с.
Зязюн І. А. Філософія поступу і прогнозу освітньої системи / І. А. Зязюн // Педагогічна майстерність: проблеми, пошуки, перспективи : монографія / І. А. Зязюн. – Київ ; Глухів : РВВ ГДПУ, 2005. – С. 10–18.
Іванова Л. І. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. І. Іванова. – К., 2007. – 22 с.
Козловська І. Інтеграція та наступність у розвитку змісту навчального знання: методологічний аспект / І. Козловська, А. Литвин // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : наук.-метод. журн.– 2001. – Ч. 2. – С. 177–183 / голов. ред. А. В. Крамущенко.
Кузьмин А. М. Теоретические основы профессионального воспитания будущих специалистов физической культуры : автореф. дис. на соискание ученой степени д-ра пед. наук. : спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / А. М. Кузьмин. – Челябинск, 1999. – 48 с.
Кузьмінський А. І. Педагогіка : підручник / А. І. Кузьмінський, В. Л. Омеляненко. – К. : Знання-Прес, 2003. – 418 с.
Лозова В. І. Теоретичні основи виховання і навчання / В. І. Лозова, Г. В. Троцко. – Х. : ОВС, 2002. – 400 с.
Мєдвєдєв В. Досвід і традиції кращих учителів фізичного виховання / В. Медведєв, Ю. Васьков // Фізичне виховання в школі : наук.-метод. журнал. – 1998. – № 4. – С. 23–35 / голов. ред. О. І. Бойко.
Фіцула М. М. Вступ до педагогічної професії : навч. посіб. для студ. вищ. пед. закл. освіти / М. М. Фіцула. – Вид. 3-тє переробл. і доповн. – Тернопіль : Навч. кн.-Богдан, 2005. – 168 с.