Вплив занять спеціального акробатичного спрямування на функціональний рівень прояву відтворення величини зусилля, що розвивається, юних бійців-багатоборців 6–8 років у групі початкової підготовки
Keywords:
вестибулярна реакція, функціональний рівень, відтворення величини зусилля, що розвивається (ВВЗР), юні бійці, військово-спортивне багатоборствоAbstract
Розглянуто ефективність впливу занять, спрямованих на спеціальну акробатичну підготовку, на функціональний рівень прояву відтворення величини зусилля, що розвивається (ВВЗР), юних бійців-багатоборців 6–8 років, котрі займаються військово-спортивним багатоборством у групах початкової підготовки. Обстежено 40 юних спортсменів. Функціональний рівень прояву ВВЗР юних спортсменів визначався при формуванні груп початкової підготовки у вересні. Наступне тестування проводили в травні, через рік підготовки. ВВЗР установлювали за зміною кінестетичного диференціювання сили – відтворення половини максимальної сили кисті без контролю зору (F 50 %), що з’являлась у відповідь на вестибулярне подразнення – обертальну пробу Воячка. Педагогічний експеримент тривав один рік. Заняття з юними бійцями 6–8 років проводили тричі на тиждень протягом дев’яти місяців. Основний акцент у контрольній групі спрямовано на технічну й загальну фізичну підготовку, а в експериментальній – на загальну фізичну та акробатичну підготовку. Установлено, що після виконання експериментальної тренувальної програми юні бійці-баготоборці показали більшу стійкість нервової системи, адаптацію до зниження порога вестибулярної чутливості, підвищення стійкості організму до обертальних навантажень і заколисувань при ВВЗР. Зміщення акцентів із техніко-тактичної підготовки в бік загальної фі-зичної та акробатичної покращує функціональний рівень прояву ВВЗР у юних бійців-багатоборців 6–8 років.References
Богомильский М. Р. Детская оториноларингология / М. Р. Богомильский, В. Р. Чистякова. – М. : ГЭОТАР МЕД, 2002. – 432 с.
Бурьяноватый А. Н. Определение уровней физической подготовленности и вестибулярной устойчивости у детей младшего школьного возраста (7–8 лет) на занятиях в специализированной группе по военно-спортивному многоборью / А. Н. Бурьяноватый // Физическое воспитание студентов : науч. журн. – Харьков, 2009. – № 1. – С. 3.
Вавилов Ю. Н. Физиологические основы двигательной активности / Ю. Н. Вавилов, Н. А. Фомин.–М. : Физкультура и спорт, 1991– 87 с.
Воропай С. М. Вплив занять переважної акробатичної спрямованості на рівень фізичної підготовленості юних бійців військово-спортивного багатоборства у групах початкової підготовки / С. М. Воропай, О. М. Бур’яноватий // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : наук. журн. – Х., 2012. – № 9. – С. 30
Горбунов Н. П. Функциональное состояние школьников в процессе адаптации к учебной деятельности [Электронный ресурс] / Н. П. Горбунов, И. В. Батенкова, Р. А. Шабунин // Научная онлайн-библиотека Порталус. – 2007. – № 5. – С. 9. – (Режим доступа : http://www.portalus.ru
Стрелец В. Г. Теория и практика управления вестибуломоторикой человека в спорте и профессиональной деятельности / В. Г. Стрелец, А. А. Горелов // Теория и практика физ. культуры. – 1996. – № 5. – С. 13
Сышко Д. В. Вестибулярные реакции у спортсменов / Д. В. Сышко. – Симферополь : Феникс, 2005. – С. 61
Basta D. Stance performance under different sensorimotor conditions in patients with post-traumatic / D. Basta, A. Clarke, A. Ernst, I. Todt // Human Movement Science. 2005. – 24(2). – Р. 268. rtho . rn r ra , Pierre Paul Vidal – 1992 – Medical Changes in the direction of vestibulomotor response in the course of adaptation to protracted static head turning in man / A. rtho // Neurophysiology 21(N2)2159. – Р. I64
Hanes D. A. Perceptual centering effects in body orientation / D. A. Hanes // Biol Cyber. – 94 (4). – 2006. – Р. 288.