Технології самоосвіти в галузі фізичної підготовки та спорту командирів курсантських підрозділів вищих військових навчальних закладів
Keywords:
мотивація, командири курсантських підрозділів, фізична підготовка й спорт, педагогічна технологіяAbstract
Актуальність дослідження зумовлена наявністю суперечностей між високими вимогами, що пред’являються до знань, навичок та вмінь командирів курсантських підрозділів ВВНЗ у фізичній підготовці й спорті, та відсутністю науково розробленої технології педагогічного керівництва їх самоосвітою в цій галузі. Завдання роботи – визначити закономірні залежності саморозвитку офіцерів у самоосвітянській діяльності в галузі фізичної підготовки та спорту й обґрунтувати педагогічну технологію керівництва самоосвітою командирів курсантських підрозділів ВВНЗ у галузі фізичної підготовки та спорту. На основі ранжування педагогічних умов необхідні для покращення якості педагогічного керівництва самоосвітою офіцерів. Обґрунтовано й перевірено педагогічну технологію керівництва самоосвітою командирів курсантських підрозділів ВВНЗ у галузі фізичної підготовки та спорту, що складається з підготовчого, організаційного, діяльнісного й «аналітичного етапів. Результати дослідження свідчать про високу ефективність розробленої технології. Динаміка зміни рівня саморозвитку командирів курсантських підрозділів при цьому в експериментальній групі (ЕГ) була достовірно вищою, ніж у контрольній (КГ). Так, наприкінці педагогічного експерименту рівень саморозвитку в ЕГ склав 3,98±0,10 бала, а в КГ – достовірно менше – 3,68±0,11 бала (t=2,018; р <0,05).References
Аналіз існуючої системи підготовки офіцерів та вимог до керівників, що залучені до проведення занять в період первинної військово-професійної підготовки / О. Г. Піддубний, О. М. Ольховий, Г. Г. Лисак, Б. П. Смірнов // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. / [за ред. С. С. Єрмакова]. – Х., 2004. – № 1. – С. 41–42.
Бородін Ю. А. Мотивація курсантів технічних військових навчальних закладів до занять фізичною підготовкою і спортом : навч. посіб. / Ю. А. Бородін, В. М. Романчук, С. В. Романчук. – Житомир : ЖВІРЕ, 2006. – 122 с.
Глазунов С. И. Проблемы мотивации к физическому совершенствованию офицеров Вооруженных сил Украины / С. И. Глазунов // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : наук. моногр. / [за ред. С. С. Єрмакова.]. – Х., 2007. – № 1. – С. 16–20.
Гусак О. Д. Роль фізичної підготовки у вирішенні завдань психологічної підготвоки військовослужбовців / О. Д. Гусак, С. В. Романчук // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : наук. моногр. / [за ред. С. С. Єрмакова]. – Х., 2011. – № 4. – С. 61–65.
Корольчук М. С. Актуальні проблеми психофізіології військової діяльності : зб. наук. пр. / М. С. Ко-рольчук. – К. : Правові джерела, 2002. – Вип. 1. – С. 185–192.
Ольховий О. М. Модульно-рейтингова система підготовки офіцерів-керівників до занять з фізичної підготовки : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / О. М. Ольховий. – Львів, 2005. – С. 14–15.
Романчук С. В. Недостатки программы формирования мотивации курсантов ВНЗ к занятиям физической подготовкой и спортом / С. В. Романчук // Педагогіка, психологія та медико-біологічні пробле-ми фізичного виховання і спорту : наук. моногр. / [за ред. проф. С. С. Єрмакова] – Х. : ХДАДМ (ХХПІ), 2007. – № 1. – С. 173–176.