Фізична працездатність та навчальні навантаження в учнів сучасних загальноосвітніх шкіл і гімназій

Authors

  • Ярослав Ярощук
  • Микола Макаренко
  • Леонід Педик
  • Віктор Чижик

Keywords:

гімназисти, фізична працездатність, навчальні навантаження, втома

Abstract

Реформування освіти супроводжується появою навчальних закладів інноваційного типу, характерною рисою яких є збільшення обсягу й ускладнення знань, інтенсифікація навчання. Фізична працездатність гімназистів статистично значимо знижена порівняно з учнями класичної школи. Гімназисти серйозніше ставляться до навчання в школі, і рівень мотивації до придбання знань у них вищий. Усі гімназисти відвідують додаткові заняття із профільних предметів. Серед гімназистів приблизно на третину більше дітей стомлюється у школі.

References

Бурханов А. И., Хорошева Т. А. Состояние здоровья учащихся младших классов лицея искусств // Гигиена и санитария.– 1999.– № 3.– С. 42–44.

Гнітецька Т. В. Організаційно-педагогічні умови оптимізації фізичного виховання учнів гімназій (10−13 років): Автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту.– Луцьк, 1998.– 18 с.

Горбунов Н. П., Калашникова Л. Д., Меньшикова Л. А. и др. Возрастные изменения показателей сердечно-сосудистой системы у старшеклассников // Возрастные особенности физиологических систем детей и подростков: Тез. Всесоюз. конф.– М., 1990.– С. 67–70.

Доцоев Л. Я., Усынин А. М., Вагнер Н. И., Тутатчиков А. Т. Функциональное состояние учащихся 11−12 лет в условиях интенсивных учебных нагрузок по данным анализа вариабельности сердечного ритма // Физиология человека.– 2003.– Т. 29, № 4.– С. 62–65.

Зварищук О. М. Ефективність програми виховання відповідальності старшокласників за свій фізичний стан // Педагогіка, психологія та медико-біологічних проблем фіз. виховання і спорту.– 2002.– № 17.–С. 16–22.

Камаев И. А., Павлычева Л. И., Васильева О. Л., Коптева Л. Н. Социально-гигиенические особенности организации учебного процесса и режима дня старшеклассников лицеев // Гигиена и санитария.– 2003.– № 3.– С. 45–46.

Круцевич Т., Безверхняя Г. Формирование мотивации к занятиям физической культурой и спортом в школьном возрасте // Олімп. спорт і спорт для всіх: проблеми здоров’я, рекреації, спортивної медицини та реабілітації: Матеріали IV Міжнар. наук. конгр.– К., 2000.– С. 385.

Митчик О. П. Індивідуалізація фізичного виховання шдлітків у загальноосвітній школі: Автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Львів. держ. ін-т фіз. культури.– Л., 2002.– 19 с.

Чижик В., Денисенко Н. Особливості фізичної працездатність школярів та гімназистів при різній організації уроків фізичної культури // Сучасні проблеми фіз. виховання і спорту школярів та студентів України: Матеріали Всеукр. наук. конф.– Суми, 2005.– С. 126–131.

Янко Н., Поташнюк І. Специфічні фактори навчального середовища в сучасних гімназіях і їх вплив на стан здоров’я дітей та підлітків // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та вузі.– Рівне: Волин. обереги, 2002.– Вип. № 3.– С. 164–166.

Published

2017-01-24

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Фізична працездатність та навчальні навантаження в учнів сучасних загальноосвітніх шкіл і гімназій. (2017). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 2, 299-303. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/1453