Вплив засобів фізичного виховання на розвиток рівня мотивації щодо досягнення успіху в навчальній діяльності студентів вищого навчального закладу
Keywords:
мотивація, успішність навчання, систематичні заняттяAbstract
Мета статті – обґрунтувати актуальність залучення студентів ВНЗ до регулярних занять фізичним вихованням та спортом для підвищення рівня мотивації щодо досягнення успіху. Рівень мотивації студентів визначали за допомогою методик А. А. Реана. «Мотивація до досягнення успіху», «мотивація щодо уникнення невдач». Експериментальну й контрольну групи становили 28 студентів віком від 17 до 18 років чоловічої статі. Контрольна група (n=14) – студенти, які нерегулярно відвідували заняття з фізичного виховання, мають низькі показники фізичної підготовленості й не беруть участі в спортивно-масовій роботі. Установлено, що студенти, які систематично займаються фізичними вправами, активно беруть участь у спортивно-масовій роботі, мають високу мотивацію потреби до досягнення успіху та несприятливі до боязні невдач. Студенти групи контролю мають підвищені показники рівня мотивації щодо уникнення невдач. Отже, систематичні заняття фізичним вихованням та спортом впливають на підвищення рівня мотивації, щодо досягнення успіху.References
Проект Закону України про фізичне виховання та спорт. Розділ 1 : Загальні положення. – Стаття 2 : фізичне виховання.
Практикум по спортивной психологи / под ред. И. П. Волкова. – СПб. : Питер,2002. – 288 с. – (Серия «Практикум по психологии».
Психология изучения личности : учеб. пособие. – СПб. : Изд-во Михайлова В. А., 1999. – 288 с.
Реан А. А. Практическая психодиагностика личности / А. А. Реан. – СПб. : Изд-во СПбГУ, 2001. – 224 с.
Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность / Х. Хекхаузен – СПб. : Питер; М.: Смысл, 2003. – 375 с.
Хекхаузен Х. Мотивація досягнення успіху у спортсменів / Х. Хекхаузен. – СПб. : Мова, 2001. – 99 с.