Особливості розвитку статичної витривалості та формування постави дітей 6–7 років у період адаптації до навчальних навантажень

Authors

  • Сергій Васильович Бондаренко Кіровоградський державний педагогічний університет

Keywords:

статична витривалість, постава, навчальні навантаження

Abstract

Початковий період навчання в школі – це серйозний іспит для здоров’я дітей. Про це свідчать наведені статистичні дані поширеності захворювань опорно-рухової системи дітей унаслідок впливу статичного компонента навчальних навантажень. Завдання роботи – вивчення впливу спрямованого розвитку статичної витривалості на формування постави першокласників в умовах адаптації до навчальної праці. У ході річного експерименту отримано значне й достовірне зростання показників статичної витривалості основних м’язових груп, уключаючи згиначі та розгиначі тулуба. Це позитивно позначилося на процесі формування постави в умовах негативного впливу статичного компонента шкільних навантажень. Так, у досліджених групах зменшення сумарної сколіотичної орієнтації хребта скелета в хлопчиків – 65,9 % (p < 0,001), у дівчаток – 69,4 % (p < 0,001). Проведене дослідження дає змогу позитивно відповісти на питання про можливість і доцільність спрямованого розвитку статичної витривалості в дітей у перший рік шкільного навчання. Підвищення рівня статичної витривалості учнів 6–7 років слід розглядати як впливовий чинник формування постави та попередження функціональних порушень опорно-рухового апарату.

Author Biography

  • Сергій Васильович Бондаренко, Кіровоградський державний педагогічний університет
    кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії та методики олімпійського і професійного спорту

References

Адаптация организма учащихся к учебной и физической нагрузкам / под ред. А. Г. Хрипковой, М. А. Антроповой. – М. : Педагогика, 1982. – 240 с.

Базарный В. Ф. Зрение у детей. Проблемы развития / В. Ф. Базарный. – Новосибирск : Наука, 1991. – 135 с.

Бібік Н. «Основи здоров’я» в початковій школі: методичний коментар / Н. Бібік, Н. Коваль // Початкова школа. – 2005. – № 10. – С. 42–47.

Вильчковский Э. С. Развитие двигательной функции у детей / Э. С. Вильчковский. – Киев : Здоровья, 1983. – 208 с.

Гамбурцев В. А. Гониометрия человеческого тела / В. А. Гамбурцев. – М. : Медицина, 1973. – 200 с.

Городниченко Э. А. Возрастные изменения статической выносливости и силы разных групп мышц у школьников 8–17 лет / Э. А. Городниченко // Развитие двигательных качеств школьников : сб. ст. – М. : Просвещение, 1967. – С. 46–80.

Железняк Ю. Д. Развитие статической выносливости как фактор улучшения адаптабельности детей 6–7 лет к учебному труду / Ю. Д. Железняк, С. В Бондаренко // Теория и практика физической культуры. – 1990. – № 10. – С. 32–34.

Моторук Т. Подолання негативного впливу сучасного інформатизованого суспільства на фізичне здоров’я школяра / Т. Моторук, А. Панченко // Здоров’я та фізична культура. – 2012 – № 20. – С. 4–9.

Ровний А. С. Фізіологія рухової активності / А. С. Ровний, В. А. Ровний, О. О. Ровна. – Х. : ХНАДУ, 2014. – 344 с.

Черник Е. С. Развитие выносливости у детей и подростков при выполнении статических поз / Е. С. Черник // Теория и практика физической культуры. – 1966. – № 8. – С. 40–42.

Published

2015-09-30

Issue

Section

Physical culture, physical education of different age group population

How to Cite

Особливості розвитку статичної витривалості та формування постави дітей 6–7 років у період адаптації до навчальних навантажень. (2015). Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 3(31), 117-120. https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/142